BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czajkowski Tomasz (Lodz University of Technology, Poland), Szymański Grzegorz (Lodz University of Technology, Poland)
Tytuł
Comparative Analysis of the Utilisation of Electronic Commerce and Business in Polish E-shops in the Years 2009-2011
Komparatywna analiza wykorzystania handlu i biznesu elektronicznego w polskich e-sklepach w latach 2009-2011
Źródło
Comparative Economic Research, 2013, vol. 16, nr 4, s. 175-201, tab., wykr., bibliogr. poz.
Słowa kluczowe
Biznes elektroniczny, Handel elektroniczny, Sprzedaż internetowa
e-business, e-commerce, Internet sale
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników badań dotyczących wykorzystania różnych aspektów handlu i biznesu elektronicznego w polskich e-sklepach oraz ich komparatywnej analizy wykonanej dla lat 2009-2011. Niektóre zaprezentowane dane dotyczą także roku 2008. Najważniejsze aspekty poruszane w analizach to: międzynarodowy handel i eksport polskich sklepów internetowych, aspekty marketingowe biznesu internetowego, infrastruktura i bezpieczeństwo polskich e-sklepów oraz ich wyniki finansowe, a także działania, które są planowane w celu zminimalizowania skutków kryzysu gospodarczego. W artykule zaprezentowane są również wnioski z wykonanych analiz oraz przewidywania na przyszłość dotyczące polskiego e-rynku. (abstrakt oryginalny)

The aim of the article is to present the results of research concerning the utilisation of different aspects of electronic commerce and business in Polish e-shops, based on a number of comparative analyses performed for the years 2009-2011. Some of the presented data concern also the year 2008. The most important aspects covered by the analyses are: international trade and exports of Polish e-shops, marketing aspects of online businesses, the infrastructure and safety of Polish e-shops, their financial results, and also actions planned in order to minimise the effects of the economic crisis. The main conclusions drawn from these analyses, as well as predictions for the future for the Polish e-market, are also presented. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Czajkowski T. (2011), Comparative Analysis of the Recent Financial Crisis' Impact on the Retail Electronic Commerce in the European Union, the USA and in Poland, Comparative Economic Research Central and Eastern Europe, Vol. 14, number 2/2011.
  2. Laudon K.C., Guercio Traver C (2007), E-commerce. Business. Technology. Society. Third edition, Pearson Prentice Hall.
  3. Turban E., King D., Viehland D., Lee J. (2006), Electronic Commerce 2006, a managerial perspective, Pearson Prentice Hall.
  4. Czajkowski T. (2011), The influence of the European Union Funds on the Development of the Electronic Business Sector in Poland, Comparative Economic Research Central and Eastern Europe, Vol. 15, number 2/2012.
  5. I2010 - A European Information Society for growth and employment', COM(2005) 229 final, Brussels, 1.6.2005.
  6. B. Skórzewska, Jak wyglądał rynek e-commerce w Europie w 2011 roku? Polska rośnie najszybciej, ale daleko nam do liderów, http://www.ekomercyjnie.pl/jak-wygladal-rynek-ecommerce- w-europie-w-2011-roku-polska-rosnie-najszybciej-ale-daleko-nam-do-liderow, [13.01.2013] 'eCommerce 2009', Internet Standard Report, International Data Group Poland SA 2009.
  7. 'eCommerce 2010', Internet Standard Report, International Data Group Poland SA 2010.
  8. 'eCommerce 2011', Internet Standard Report, International Data Group Poland SA 2011.
  9. 'eCommerce 2012', Internet Standard Report, International Data Group Poland SA 2012.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-2008
Język
eng
URI / DOI
https://doi.org/10.2478/cer-2013-0033
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu