BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Adamska Małgorzata (Politechnika Opolska)
Tytuł
Znaczenie kapitału rynkowego w rozwoju przedsiębiorstwa
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, 2011, nr 27, s. 79-95, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Kształtowanie efektywności przedsiębiorstw - determinanty, pomiar, narzędzia
Słowa kluczowe
Kapitał intelektualny, Kapitał rynkowy, Efektywność przedsiębiorstwa
Intellectual capital, Market capital, Enterprise effectiveness
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
W artykule został zaprezentowany i omówiony kapitał rynkowy w aspekcie jego znaczenia dla efektywności przedsiębiorstwa. Wskazano możliwe do realizacji działania w zakresie wykorzystania elementów kapitału rynkowego na potrzeby działalności budującej i wzmacniającej pozycję rynkową organizacji, dzięki czemu następuje wzrost jej efektywności. Kapitał rynkowy zaprezentowany został jako element w strukturze kapitału intelektualnego nowoczesnego przedsiębiorstwa.(abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ayling G., Rapid Response Advertising, www.mortongregory.com [21.03.2009].
  2. Baran R., Strategie marketingowe, red. W. Wrzosek, PWE, Warszawa, 2004.
  3. Cichosz M., Lojalność klienta a logistyka firm usługowych, SGH, Warszawa 2010.
  4. Edvinsson L., O definicji i roli kapitału intelektualnego - wywiad, http://www.innowacyjnosc.gpw.pl/kip/index.php?m=9 [15.09.2010].
  5. Edvinsson L., Malone M.S., Kapitał intelektualny, WN PWN, Warszawa 2001, s. 45.
  6. Grudzewski W.M., Hejduk I.K.,Metody projektowania systemów zarządzania, Difin, Warszawa, 2004.
  7. http://www.bsc.edu.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=50&Itemid=39 [18.12.2010].
  8. Jashapara A., Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa 2007.
  9. Kotier Ph., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.
  10. Mroziewski M., Kapitał intelektualny współczesnego przedsiębiorstwa. Koncepcje, metody wartościowania i warunki jego rozwoju, Difin, Warszawa 2008.
  11. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1992.
  12. Skrzypek E., Kapitał intelektualny jako podstawa sukcesu organizacji w społeczeństwie wiedzy, w: Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki: siły motoryczne i bariery, III Konferencja Naukowa z cyklu "Wiedza i Innowacje" Kraków 2007. http://www.instytut.info/IIIkonf/referaty /Зс/Skrzypek.pdf [12.08.2009].
  13. Sokołowska A., Zarządzanie kapitałem intelektualnym w małym przedsiębiorstwie. http://www.fundacja. edu.pl/pliki/agnieszka_sokolowska-zarzadzanie_kapitalem_intelektualnym.pdf [12.08.2009].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-7772
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu