BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zając Maria
Tytuł
Edukacyjna kraina Web 2.0 - miniprzewodnik
Źródło
e-mentor, 2010, nr 2, s. 31-35, rys., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Edukacja elektroniczna, Web 2.0, Społeczeństwo oparte na wiedzy, Zdalne nauczanie, Rozwój technologii informacyjnej
e-education, Web 2.0, Knowledge-based society, e-learning, Information technology development
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Początkowo niniejszy artykuł miał być próbą diagnozy stanu wykorzystania technologii Web 2.0 w polskiej e-edukacji, jednakże brak rzetelnych danych spowodował częściowe odejście od pierwotnego zamysłu i prezentowany tekst należy traktować raczej jako nieformalną podpowiedź, co można i należałoby zrobić aby edukacja - nie tylko ta określana przedrostkiem "e" - lepiej spełniała wymogi współczesnego społeczeństwa, które określane jest mianem społeczeństwa opartego na wiedzy. Formułowane w artykule tezy wynikają z osobistych doświadczeń oraz obserwacji autorki, zbieranych w różnych kontekstach i środowiskach. Wskazują one, iż w dalszym ciągu nie nadążamy za zmianami, jakie następują, a w każdym razie powinny następować, w edukacji (także w e-edukacji) ze względu na coraz bardziej powszechną w życiu społeczeństw obecność technologii informacyjno-komunikacyjnych. Niestety polski e-learning, tak jak cała edukacja, jest bardzo statyczny, nastawiony na przekaz treści, a nie na jej tworzenie. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cieslik J., Nowoczesne technologie edukacyjne a "korzyści z zacofania", [w:] M. Dąbrowski, M. Zając (red.), Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, FPAKE, Warszawa 2005, http://www.e-edukacja.net/druga/e-edukacja.pdf, [08.04.2010].
  2. Go2Web20, http://www.go2web20.net/ SciVee, http://www.scivee.tv, [12.04.2010].
  3. Pew Research Center Publications on Internet and Technology, http://pewresearch.org/pubs/1484/social-media-mobileinternet- use-teens-millennials-fewer-blog, [07.04.2010].
  4. Prezi, http://prezi.com, [12.04.2010]
  5. iTunes U, http://www.apple.com/education/itunes-u/whats-on.html, [11.04.2010].
  6. Mindomo, http://www.mindomo.com, [12.04.2010].
  7. Richardson W., Blogs, wikis, podcasts and other powerful Web tools for classrooms, Corwin Press 2009.
  8. Udutu, http://www.udutu.com, [12.04.2010]
  9. http://mediamikser.pl/article/61906/raport-strategiczny-iab-polskainternet- 2008, [08.04.2010].
  10. http://www.internetmaker.pl/artykul/3731,1,furl_czyli_zakladki_w_sieci.html, [07.04.2010].
  11. http://www.pewinternet.org/Reports/2010/Social-Media-and-Young-Adults.aspx?r=1, [08.04.2010]. 5 Pew Research Center
  12. http://janeknight.typepad.com/socialmedia/, jest częścią portalu Centre for Learning & Performance Technologies, utworzonego i prowadzonego przez Jane Hart, [11.04.2010].
  13. Learning with 'e's, http://steve-wheeler.blogspot.com/.
  14. Wikis In Education, http://wikisineducation.wetpaint.com/, [12.04.2010].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1731-6758
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu