- Autor
- Kramer Teodor
- Tytuł
- Potrzeba marketingowej orientacji przedsiębiorstw
On the Marketing Orientation of Enterprises - Źródło
- Ekonomista, 1995, nr 1-2, s. 177-180, przypisy
- Słowa kluczowe
- Transformacja przedsiębiorstw, Orientacja marketingowa, Przedsiębiorstwo na rynku
Transformation of enterprises, Marketing orientation, Enterprise in the market - Abstrakt
- In the article, the author discusses the problem of what is to be understood by the concept of a marketing-oriented firm, and the way in which such firms can be identified. A number of characteristics that result from principles of marketing, are considered, like market research, segmentation of the market, construction of marketing systems of information, definition of long-term goals of the firm, observance of professional ethics. From the recent analyses it follows that many Polish firms are far from satisfying those requirements. (original abstract)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0013-3205
- Język
- pol