BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kramer Teodor
Tytuł
Potrzeba marketingowej orientacji przedsiębiorstw
On the Marketing Orientation of Enterprises
Źródło
Ekonomista, 1995, nr 1-2, s. 177-180, przypisy
Słowa kluczowe
Transformacja przedsiębiorstw, Orientacja marketingowa, Przedsiębiorstwo na rynku
Transformation of enterprises, Marketing orientation, Enterprise in the market
Abstrakt
In the article, the author discusses the problem of what is to be understood by the concept of a marketing-oriented firm, and the way in which such firms can be identified. A number of characteristics that result from principles of marketing, are considered, like market research, segmentation of the market, construction of marketing systems of information, definition of long-term goals of the firm, observance of professional ethics. From the recent analyses it follows that many Polish firms are far from satisfying those requirements. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0013-3205
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu