BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Strączkowski Łukasz (Poznań University of Economics, Poland)
Tytuł
The Meaning of Dwelling for Young Couples in the Light of Questionnaire : Research Conducted on the Local Housing Market in Poznań
Źródło
Journal of International Studies, 2011, vol. 4, nr 1, s. 98-107, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
Słowa kluczowe
Mieszkania, Małżeństwo, Gospodarstwa domowe, Potrzeby człowieka, Badania ankietowe
Dwellings, Marriage, Households, Human needs, Questionnaire survey
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Poznań
Poznan
Abstrakt
The notion of home is crucial for everyone and problems attributed to housing are of fundamental meaning both on the macro- and microeconomic levels. Moreover, the housing issue appears in cross-sectional scientific studies and it is often a subject of interest of the social sciences (economics being one of them), along with other fields e.g. technical and legal. The aim of the article is exploring the meaning of housing for young married couples. The findings are based on questionnaires carried out among a sample of 451 couples on the local housing market in Poznan in 2011. The project confirms that further research is required. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bratt, R. G. (2002), Housing and Family Well-being, Housing Studies, Vol. 17, No. 1.
  2. Coolen, H. (2009), House, Home, and Dwelling, ENHR conference 'Changing Housing Markets: Integration and Segmentation', June 28 - July 1, Prague.
  3. Coolen, H., Kempen, E., Ozaki, R. (2002), Experiences and Meanings of Dwellings, Housing, Theory and Society, Taylor & Francis Ltd.
  4. Coolen, H., Meesters, J. (2011), Editorial special issue: house, home and dwelling, article is published with open access at Springerlink.com, published online: 04 October 2011.
  5. Kaczmarczyk, S. (2003), Badania marketingowe. Metody i techniki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  6. Kaltenberg-Kwiatkowska, E. (1982), Mieszkanie. Analiza socjologiczna, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  7. Lis, P. (2008), Polityka państwa w zakresie finansowania inwestycji mieszkaniowych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  8. Łaciak, B. (2007), Obraz polskiego domu w serialach telewizyjnych, [in:] Woroniecka, G. (ed.), Co znaczy mieszkać. Szkice antropologiczne, Wydawnictwo Trio, Warszawa.
  9. Mruk, H., Pilarczyk, B., Szulce, H. (2007), Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  10. Rybczyński, W. (2003), Najpiękniejszy dom na świecie, Wydawnictwo Literackie, Kraków.
  11. Strączkowski, Ł. (2010), Znaczenie mieszkania dla nabywców mieszkań w świetle badań na poznańskim rynku mieszkaniowym, [in:] Szczepaniak, K. (ed.), Nieruchomości - Wycena, Opłacalność i Ryzyko, Wydział Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot.
  12. Trzeciak, P. (1976), Przygody architektury XX wieku, Nasza Księgarnia, Warszawa.
  13. Workowska, J. (2004), Domy trzeciej fali, Świat Nieruchomości, No. 44, Kraków.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2071-8330
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.14254/2071-8330.2011/4-1/10
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu