- Autor
- Żak Katarzyna (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
- Tytuł
- Orientacja na klienta a problem wykluczenia cyfrowego
Client Orientation and the Problem Digital Divide - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2013, nr 64, T. 1, s. 541-551, rys. ,tab., bibliogr. 19 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
- Słowa kluczowe
- Relacje z klientami, Zarządzanie, Technologie informacyjne i telekomunikacyjne, Wykluczenie cyfrowe
Relationships with customers, Management, Information and Communication Technology (ICT), Digital divide - Uwagi
- streszcz., summ..
- Abstrakt
- W artykule przedstawiono koncepcję tworzenia i podtrzymywania relacji przedsiębiorstwa z jego klientami. Zasadniczą rolę odgrywają w niej wykorzystywane technologie informacyjno-komunikacyjne. Są one z jednej strony doskonałym narzędziem budowania trwałych relacji z klientami, jednak z drugiej strony może pojawić się problem tzw. luki cyfrowej. Zjawisko można rozpatrywać na różnych płaszczyznach, m.in. społecznej, ekonomicznej i demograficznej. Stąd ilustracją badanego zjawiska są wybrane dane statystyczne obrazujące wykorzystanie ICT w przedsiębiorstwach oraz przez indywidualnych klientów. (abstrakt oryginalny)
This paper presents the concept of creating and maintaining business relationships with its customers. Play a key role in the use of ICT. They are on the one hand a great tool for building lasting relationships with our customers, but on the other hand, it can be a problem so. Digital Divide. This phenomenon can be seen at different levels: including social, economic and demographic. Hence the illustration of the phenomenon under study are selected statistics illustrating the use of ICT in enterprises and by individual customers. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Castells M. (2003), Galaktyka Internetu, Rebis, Poznań.
- Cheverton P. (2001), Zarządzanie kluczowymi klientami. Jak uzyskać status głównego dostawcy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Cuneo C. (2002), Globalized and Localized Digital Divides along the Information Highway: A Fragile Synthesis across Bridges, Ramps, Cloverleaves and Ladders, University of Saskatchewan, Hamilton.
- DiMaggio P. (2001), Social Implications of the Internet, "Annual Review of Sociology" nr 27.
- Dobiegała-Korona B. (2012), Nowa rola marketingu w budowie wartości przedsiębiorstwa; "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie" nr 2.
- European Commision, Eurostat, epp.eurostat.ec.europa.eu.
- Fong E., Wellman B., Kew M., Wilkes R. (2001), Correlates of the Digital Divide: Individual, Household and Spatial Variations, Department of Sociology, University of Toronto.
- Fonfara K. (2004), Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
- Mosberger K., Kaplan D., Michele G.A. (2008), Going Online Without Easy Access: A Tale of Three Cities, "Journal of Urban Affairs" nr 5, vol. 35.
- Otto J. (2004), Marketing relacji, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
- Pańkowska M., Sroka H. (2002), Systemy informatyczne organizacji wirtualnych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
- Peppers D., Rogers M. (1997), Enterprise One-to-One: Tools for Building Unbreakable Customer Relationships in the Interactive Age, Piatkus, London.
- Prahalad C.K., Ramaswamy V. (2005), Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa.
- Report Forrester Research "European Online Retail Forecast: 2011 to 2016".
- Rydel M., Ronkowski C. (1995), Marketing partnerski, "Marketing i Rynek" nr 9.
- Sagan A. (2003), Marketing relacyjny; www.dane-wiedza-sukces.pl/czytelnia/marketing/relacyjny.pdf.
- Sznajder A. (1993), Sztuka promocji, Business Press, Warszawa.
- Sztucki T. (1999), Encyklopedia marketingu; Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.
- www.stat.gov.pl/gus.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1640-6818
1733-2842 - Język
- pol