BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łukasik Paweł (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Tytuł
Charakterystyka komunikacji w modelach organizacji opartych na wiedzy
Communication Characteristics in Models of Knowledge-Based Organizations
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2013, nr 64, T. 1, s. 569-579, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
Słowa kluczowe
Organizacje oparte na wiedzy, Organizacje uczące się, Organizacja fraktalna, Organizacje sieciowe
Knowledge-based organisations, Learning organisations, Fractal organisation, Network organisations
Uwagi
streszcz., summ..
Abstrakt
W artykule przedstawiono zagadnienie komunikacji w modelach organizacji opartych na wiedzy. Artykuł został zrealizowany poprzez studia literatury polskiej i anglojęzycznej. Opracowanie zawiera charakterystykę organizacji uczącej się, inteligentnej, wirtualnej i fraktalnej oraz sugestie autora dotyczące komunikacji w opisanych modelach organizacji opartych na wiedzy. (abstrakt oryginalny)

Article is presented the issue of communication in models of knowledge-based organizations. Article was carried out by studying Polish and English-language literature. The study contains the characteristics of a learning organization, intelligent organization, virtual organization and fractal organization and author's suggestionson communication in described knowledge-based organization models. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Fisher D. (1993), Communication in organizations, West Publishing Company, St. Paul.
  2. Frahm J., Brown K. (2006), Developing communicative competencies for a learning organization, "The Journal of Management Development" 25, 3-4.
  3. Knapp-Stefaniuk A., Elastyczne struktury organizacyjne i narzędzia teleinformatyczne, www.wsz-pou.edu.pl/ biuletyn/?strona=biul_wyzzarz&nr=10&p=.
  4. Kordel P., Kornecki J., Kowalczyk A., Krawczyk K., Pylak K., Wiktorowicz J. (2010), Inteligentne organizacje - zarządzanie wiedzą i kompetencjami pracowników, PARP, Warszawa.
  5. Łasiński G. (2007), Rozwiązywanie problemów w organizacji. Moderacje w praktyce, PWE, Warszawa.
  6. Matejuk J., Zasadnicze cechy organizacji wirtualnej, www.wsz-pou.edu.pl/biuletyn/?p=&strona=biul_wirt&nr=5,.
  7. Mikuła B. (2006), Organizacje oparte na wiedzy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  8. Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A. (2002), Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku. Wybrane koncepcje i metody, Difin, Warszawa.
  9. O Klastrze LifeScience, www.lifescience.pl/o-klastrze-lifescience.
  10. Pietruszka-Ortyl A. (2007), Modele organizacji działających w warunkach wysokiej turbulencji otoczenia, w: Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy, red. B. Mikuła, A. Pietruszka-Ortyl, A. Potocki, Difin, Warszawa.
  11. Potocki A., Winkler R., Żbikowska A. (2011), Komunikacja w organizacjach gospodarczych, Difin, Warszawa.
  12. Rich W.C. (1998), Spontaneous talk, linguistic capital, and diversity. Communication in Knowledge-Based Organizations, "Administration & Society" July 30, 3.
  13. Senge P.M. (1998), Piąta dyscyplina: teoria i praktyka organizacji uczących się, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1733-2842
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu