BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dejnaka Agnieszka (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu)
Tytuł
Opakowanie jako narzędzie wpływania na wybory konsumentów
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, 2011, nr 23, s. 131-143, bibliogr. 21 poz.
Słowa kluczowe
Opakowania, Informacyjna funkcja opakowania, Promocyjna funkcja opakowania, Konsument
Packaging, Information function of packaging, Promotional function of packaging, Consumer
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Opakowanie stanowi ważny aspekt działań marketingowych przedsiębiorstwa. Rozwój opakowań nastąpił pod koniec XX w. i początek XXI w. - wówczas opakowanie zaczęło stanowić element wyróżniania się produktów na rynku, pojawiły się nowe materiały stosowane w produkcji opakowań oraz uwidocznił się rozwój wzornictwa opakowań użytkowych i artystycznych. Równocześnie pojawiły się pierwsze badania związane z wpływem opakowań na decyzje konsumentów. W celu wpłynięcia na decyzje konsumentów obecnie producenci stosują coraz bardziej oryginalne opakowania, które pozwalają na zauważenie produktu na tle konkurencji. Widoczne jest także stosowanie różnego rodzaju "pułapek" związanych z opakowaniem, jako narzędziem wpływania na postrzeganie produktu przez klienta podczas procesu dokonywania zakupu. W artykule zostały opisane rodzaje i funkcje opakowania i ich wpływ na wybory konsumentów oraz zależność między elementami projektu opakowania a wyborami klientów. Treść artykułu uzupełniono przykładami praktycznymi. (abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1995.
  2. Daszkiewicz A., Dobiegata-Korona B., Opakowanie - instrument marketingu, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 1998.
  3. Federacja Konsumentów, Test kremów pielęgnacyjno-ochronnych do twarzy, www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=506 (08.09.2010).
  4. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, PWE, Warszawa 2001.
  5. Hales C.F., Opakowanie jako instrument marketingu, PWE, Warszawa 1999.
  6. Jakowski S., Pakowanie produktów spożywczych, "Opakowanie" 2010, nr 9, s. 6-8;
  7. Kowalik B., Przybyłem, zobaczyłem, kupiłem..., "Świat Marketingu" 2002, nr 02 (08.09.2010).
  8. Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, WN PWN, Warszawa 2004.
  9. Mruk H., Rutkowski I.P., Strategia produktu, PWE. Warszawa 1999.
  10. Norma ISO TC-122 WG 5: www.iso.org/iso/iso_technical_committee.html?commid= 52040 (08.09.2010).
  11. Opakowania wielokrotnego użytku, www.ochronasrodowiska.eu/opakowania-zwrotne/ docs/8_1/199/View (08.09.2010).
  12. Opakowanie - niemy sprzedawca, "Marketing w Praktyce", www.egospodarka.pl/12963, Opakowanie-niemy-sprzedawca,2,20,2.html (08.09.2010).
  13. Opakowanie znaczy markę, "Brief' 2010, nr 01. media.wp.pl/kat,1022947,wid,11872401, wiadomosc.html?ticaid=1b1b4 (08.09.2010).
  14. Pilarczyk B., Mruk H., Kompendium wiedzy o marketingu, WN PWN, Warszawa 2007.
  15. Polska norma PN-O-79000: enormy.pl/?m=src&st=as&idx=ICS,0055.X (08.09.2010).
  16. Producenci wiedzą jak nas oszukać. Wystarczy odpowiednie opakowanie, "Strefa Biznesu", www.strefabiznesu.gazetalubuska.pl/artykul/producenci-wiedza-jak-nas-oszukac- wystarczy-odpowiednie-opakowanie-41850.html (08.09.2010).
  17. Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 16 grudnia 2002 r. w sprawie znakowania środków spożywczych i dozwolonych substancji dodatkowych, Dz.U. nr 220, poz. 1856 z późn. zm.
  18. Schmitt B., Simonson A., Estetyka w marketingu. Strategiczne zarządzanie markami, tożsamością i wizerunkiem firmy, Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków 1999.
  19. Stopa-Pelesz E., Corporate Design. Czyli jak sprawić, by estetyka pracowała na sukces firmy, Profesjonalna Szkoła Biznesu, Kraków 2002.
  20. Ustawa z dnia 11 maja 2001 r. o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia, Dz.U. nr 63, poz. 634 z późn. zm.
  21. Ustawa z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych, Dz.U. z 2001 r. nr 5, poz. 44 z późn. zm.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-7772
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu