BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Soroka Józef Michał (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a role menedżerskie
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, 2011, nr 22, s. 179-194, bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Menedżer
Corporate Social Responsibility (CSR), Manager
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Autor na podstawie analizy literatury oraz wyników przeprowadzonego badania sondażowego w dwóch firmach stara się odpowiedzieć na pytanie, jakie role odgrywane przez menedżerów wysokiego szczebla są szczególnie przydatne przy realizacji idei odpowiedzialności społecznej w przedsiębiorstwie.(abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Borkowska S., CSR - wyzwaniem dla zarządzania zasobami ludzkimi; podejście unijne, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2005, nr 6.
  2. Bartkowiak G., Januszek H., Umiejętności kierownicze, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 1999.
  3. Dowgiałło Z., Praca menedżera, Wydawnictwo Znicz, Szczecin 1999.
  4. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  5. Holstein-Beck M., Jak być menedżerem?, Wydawnictwo Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 1996.
  6. Jasiukiewicz M., Oczachowski M., Soroka J.M., Menedżer - przywódca w organizacji gospodarczej, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2007.
  7. Karaszewski R., Karwacka M., Społeczna odpowiedzialność w przywództwie, w: Społeczna odpowiedzialność biznesu. Uwarunkowania, kontrowersje, dobre i złe praktyki, red. Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu" nr 42, Wydawnictwo UE, Wrocław 2009.
  8. Listwan T., Kształtowanie kadry menedżerskiej, Wrocław, Kadry, 1998.
  9. Mistela M., Promowanie odpowiedzialności przedsiębiorstwa poprzez edukację. Sytuacja w niemieckim szkolnictwie wyższym, w: Społeczna odpowiedzialność organizacji. Perspektywa badawcza i wyzwania praktyczne, red. Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010.
  10. Nogalski B., Śniadecki J., Umiejetności menedżerskie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, OPO, Bydgoszcz 2001.
  11. Penc J., Sztuka skutecznego zarządzania, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
  12. Pocztowski A., Sylwetka menedżera personalnego wobec nowych wyzwań, w: Menedżer u progu XXI wieku, red. S. Borkowska, P. Bohdziewicz, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 1998.
  13. Polubić biznes, red. K. Sedlak, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1994.
  14. Rojek-Nowosielska M., Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2006.
  15. Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  16. Smutek H., Identyfikacja potencjału menedżerskiego, Zeszyty Naukowe AE w Krakowie, Kraków 2001, nr 567.
  17. Wilewska M., Rola kadry zarządzającej przedsiębiorstwa w kształtowaniu odpowiedzialnego biznesu, w: Społeczna odpowiedzialność organizacji. Perspektywa badawcza i wyzwania praktyczne, red. Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010.
  18. Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  19. Żemigała M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer Polska - Oficyna, Kraków 2007.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-7772
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu