BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Opaliński Mariusz (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu)
Tytuł
Public relations, marketing i społeczna odpowiedzialność biznesu
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, 2011, nr 22, s. 211-228, bibliogr. 25 poz.
Słowa kluczowe
Public relations, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Etyka biznesu
Public relations, Corporate Social Responsibility (CSR), Business ethics
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Postulaty dotyczące przyjęcia przez organizację społecznej odpowiedzialności stanowią szansę na wkomponowanie koncepcji CSR w strukturę działań komunikacyjnych firmy. Niewątpliwą korzyścią jest w tym przypadku dla organizacji informacja o oczekiwaniach otoczenia społecznego, którymi zarządzanie należy do profilaktyki antykryzysowej. Interesariusze zyskują natomiast w korporacji sprzymierzeńca własnego interesu, dobrego obywatela, identyfikującego się z potrzebami otoczenia.(abstrakt oryginalny)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bakalarski K., Public relations a kształtowanie wizerunku menedżera, Wydawnictwo Scientific Publishing Group, Gdańsk 2004.
  2. Batóg P., Ekologia na stałe wprowadzona do biznesu, http://www.wnp.pl/wiadomosci/ ekologia-na-stale-wpro-wadzona-do-biznesu,104890_9_0_0_0.html.
  3. Caroll A.B., A.K. Buchholtz, Business and Society: Ethics and Stakeholder Management, Cengage Learning, Mason 2008.
  4. Cenker E., Public relations, Wydawnictwo WSB w Poznaniu, Poznań 2007.
  5. Chryssides G.D., J.H. Kaler, Wprowadzenie do etyki biznesu, tłum. H. Simbierowicz, Z. Wiankowska-Ładyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  6. Clarkson M.B.E., A Stakeholder Framework for Analyzing and Evaluating Corporate Social Performance, "Academy of Management Review", Toronto 1995, nr 1 (20), s. 92-117.
  7. Dobek-Ostrowska B., Podstawy komunikowania społecznego, Astrum, Wrocław 1999.
  8. Drucker P.F., Kłopoty z "etyką biznesu", tłum. K. Wojciechowska, w: Etyka biznesu. Z klasyki myśli amerykańskiej, red. L. von Ryan, J. Sójka, "W drodze", Poznań 1997, s. 275-298.
  9. Friedman M., Społeczną powinnością biznesu jest pomnażanie zysków, tłum. J. Sójka, w: Etyka biznesu. Z klasyki myśli amerykańskiej, red. L. von Ryan, J. Sójka, "W drodze", Poznań 1997, s. 49-59.
  10. Gasparski W., Wykłady z etyki biznesu, Wydawnictwo WSZiP im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2000.
  11. Hope E., Odpowiedzialność w działaniach public relations - zasady etyczne, w: J. Olędzki, D. Tworzydło, Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 139-165.
  12. Klimczak B., Etyka gospodarcza, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2006.
  13. Nickels W.G., Zrozumieć biznes, tłum. P. Cap i in., Bellona, Warszawa 2000.
  14. Obłój K., M. Trybuchowski, Zarządzanie strategiczne, w: Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A. Koźmiński, W. Piotrowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  15. Olędzki J., Public relations w komunikacji społecznej, w: J. Olędzki, D. Tworzydło, Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 17-48.
  16. Pendleton A., How to restrain the juggernauts ofglobalization?, http://comment.indepen- dent.co.uk/pod-ium/story.jsp?story=529911.
  17. Pluta E., Public relations. Moda czy konieczność? Teoria i praktyka, Twigger, Warszawa 2001.
  18. Rok B., Standard Społecznej Odpowiedzialności SA 8000, http://www.cebi.pl/texty/ sa8000.doc.
  19. Rozwadowska B., Public relations. Teoria, praktyka, perspektywy, Studio EMKA, Warszawa 2002.
  20. Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  21. Seitel F.P., Public relations w praktyce, tłum. M. Albigowski i in., Felberg, Warszawa 2003.
  22. Smektała T., Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw, Astrum, Wrocław 2005.
  23. Sójka J., Czy należy ukrywać strategiczny wymiar etyki?, w: Europejskie standardy etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu, red. W. Gasparski, Wydawnictwo WSZiP im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2004, s. 177-183.
  24. Welzien-Hoivik H. von, Społeczna odpowiedzialność korporacji - wyzwania stojące przed uniwersalnymi standardami korporacyjnej uczciwości, w: Europejskie standardy etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu, red. W. Gasparski, Wydawnictwo WSZiP im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2004, s.33-40.
  25. Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Placet, Warszawa 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-7772
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu