BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rudynsky Igor, Askerov Emin (Institue for Urban Economics, Moscow), Emelin Maksim
Tytuł
Multiple Criteria Vector Testing Results Evaluation Model
Źródło
Multiple Criteria Decision Making / University of Economics in Katowice, 2008, vol. 3, s. 215-221, rys.,tab., bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Optymalizacja wielokryterialna, Podejmowanie decyzji, Testy, Wartościowanie wiedzy
Multiple criteria optimization, Decision making, Tests, Knowledge evaluation
Uwagi
summ., Korespondencja z redakcją: numeracja wpisana za zgodą redakcji (wynika z ciągłości wydawniczej serii MCDM) - brak numeracji na stronie tytułowej
Abstrakt
In the paper one of the most important problems of modern testology which consists in quality definition of test task is discussed. Special attention is devoted to basic characteristic - the truth degree of test tasks answers. This characteristic is considered in pedagogical knowledge testing. A hierarchy of knowledge evaluation models is offered. The hierarchy allows to track features and conditions of the applications of various models. The examples of test tasks evaluation using one-parametrical knowledge evaluation model (binary, algebraic or fuzzy) are presented. An idea and an example of using the fundamentally new vector (multiparametric) knowledge evaluation model are discussed. This model allows to evaluate the quality of answers to the test task with respect to several criteria simultaneously.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Mihalychew E.A.: Didactic testology. National Education, Moscow 2001.
  2. Rudinskiy I.D.: Basics of Formally Structural Modeling of Educational Systems and Automation of Knowledge Testing. Hot Line Telecom, Moscow 2004, pp. 1-204.
  3. Kini R.L., Rajfa H.: Decision Making at Many Criteria. Radio and Communication, Moscow 1981.
  4. Questions of Testing in Education. "The All-Russia Guidance Magazine" 2001, No. 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2084-1531
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu