BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jankowiak Anna H. (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Japoński model komunikacji biznesowej a otwarcie japońskiej gospodarki na globalizację
Japanese Business Communication Model and the Opening of the Japanese Economy to the Process of Globalization
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 315, t. 1, s. 319-327, bibliogr. 9 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Integracja i kryzysy na lokalnych i globalnych rynkach we współczesnym świecie
Słowa kluczowe
Komunikowanie, Japoński styl zarządzania, Komunikowanie w biznesie, Różnice kulturowe
Communication, Japanese management style, Business communication, Cultural differences
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Japonia
Japan
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie japońskiego modelu komunikacji biznesowej oraz jego wpływu na otwartość japońskiej gospodarki na proces globalizacji. Japonia jest niezwykle ciekawym przypadkiem kraju wyspiarskiego, ubogiego w surowce, w pewnym stopniu zamkniętego na wymianę i inwestycje zagraniczne, który jest jednocześnie jedną z najbardziej rozwiniętych gospodarek świata. Kultura tego kraju, narzucone i przestrzegane skrupulatnie normy społeczne mogą stanowić barierę dla procesu globalizacji, lecz z drugiej strony wieloletnie zamknięcie na świat może być przyczyną przyspieszenia procesu globalizacji w Kraju Kwitnącej Wiśni.(abstrakt oryginalny)

The purpose of this article is to present Japanese business communication model and the influence on the level of the openness of Japanese economy on the process of globalization. Japan is a very interesting example of an insular country, resource-poor, to some extent closed to trade and foreign investment, but on the other hand one of the most developed economy in the world. Culture of this country, strictly enforced and respected social norms can create some barriers for the process of globalization but also a long-term closure to the world can cause the acceleration of this process in the Land of the Rising Sun.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk J., Witek L., Marketing międzynarodowy, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2008.
  2. Azja-Pacyfik. Obraz gospodarczy regionu, red. B. Drelich-Skulska, Wydawnictwo AE, Wrocław 2007.
  3. CIA World Factbook 2012.
  4. Gesteland R.R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, PWN, Warszawa 2000.
  5. Jandt F.E., An Introduction to Intercultural Communications. Identities in a Global Community, SAGE, Thousand Oakes 2013.
  6. Kameda N., Communicative Challenges for Japanese Companies: Strategies in the Global Marketplace, Proceedings from the 7th Asia-Pacific Conference "The Association for Business Communication", 27-31 March, Hong Kong 2007.
  7. Morreale S.P., Spitzburg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN, Warszawa 2008.
  8. Neeley T., Language and Globalization: "Englishnization" at Rakuten, Harvard Business School Case 412-002, October 2011.
  9. Turpin D., How Japan can improve its competitiveness. The urgent need for more global leaders, October 2009, http://www.imd.org/research/challenges/TC082-09.cfm.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu