BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kuźmińska-Haberla Aleksandra (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Kraj pochodzenia produktu we współczesnej gospodarce
Country of Origin of a Product in the Modern Economy
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 315, t. 1, s. 459-468, bibliogr. 5 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Integracja i kryzysy na lokalnych i globalnych rynkach we współczesnym świecie
Słowa kluczowe
Kraj pochodzenia produktu, Produkt, Wizerunek państwa, Gospodarka
Country of origin (COO), Product, Image of the country, Economy
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Konsumenci, podejmując decyzje zakupowe, kierują się różnymi przesłankami, wśród których niejednokrotnie pojawia się kraj pochodzenia produktu. Znaczenie tego czynnika zależy oczywiście od rodzaju produktu i nie zawsze jest takie samo. Ponadto w globalnej gospodarce, gdy fazy produkcji odbywają się często w różnych częściach świata, należy zastanowić się, co rzeczywiście jest krajem pochodzenia i jak ten fakt można wykorzystać w promocji dóbr na arenie międzynarodowej. Jeśli postrzeganie kraju pochodzenia i jego produktów jest pozytywne, może to przynieść korzyści nie tylko pojedynczym przedsiębiorcom, ale również gospodarce jako całości. Celem artykułu jest określenie, czym jest kraj pochodzenia w dobie globalizacji i czy polskie firmy powinny chwalić się polskością? Jeśli tak, to w jaki sposób mają to robić?(abstrakt oryginalny)

Consumers making purchasing decisions are driven by different factors. For some people the country of origin of a product is important. If the perception of the country of origin is positive, customers tend to search for products originating from that country, but if the perception is negative, they rather avoid buying them. Such a stereotype of foreign products can help or harm a company on a foreign market. If the "made in ..." is positively associated with the country, companies should emphasize the country of origin, but if in turn the connotations are negative, companies should avoid the information about the origin. This article aims to answer few questions. What does the country of origin mean in the era of globalization? Is the country of origin still important for consumers while production often takes place in different parts of the world? Should Polish companies promote their "Polishness"? If so, how should it be done?(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
  2. Figiel A., Etnocentryzm konsumencki. Produkty krajowe czy zagraniczne, PWE, Warszawa 2004.
  3. Hereźniak M., Marka narodowa. Jak skutecznie budować wizerunek i reputację kraju, PWE, Warszawa 2011.
  4. Krajowa Izba Gospodarcza, www.kig.pl.
  5. Piński A., Molga T., Zdziechowska M., Kupuj polskie, "Wprost", nr 5, 1 lutego 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu