BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Malkowski Arkadiusz (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
Tytuł
Rola zarządzania strategicznego w budowaniu konkurencyjnego regionu transgranicznego na przykładzie Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska 2007-2013
Strategic Management in Building the Competitive Region on the Example of Cross-border Co-operation Operational Programme of the Republic of Poland and the Czech Republic 2007-2013
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 315, t. 1, s. 513-522, rys., bibliogr. 11 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Integracja i kryzysy na lokalnych i globalnych rynkach we współczesnym świecie
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Rozwój regionalny, Współpraca regionów przygranicznych
Strategic management, Regional development, Region cross-border cooperation
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Republika Czeska
Czech Republic
Abstrakt
Przyszłość regionów w zglobalizowanej gospodarce światowej jest w dużej mierze zależna od umiejętności stworzenia zintegrowanego produktu konkurencyjnego. Budowa konkurencyjnego euroregionu polega na osiąganiu przez regiony przygraniczne założonych celów. W przypadku pogranicza polsko-czeskiego jest to możliwe dzięki wykorzystaniu unikatowych zasobów, szans oraz możliwości, co pozwala na zaspokojenie obecnych i przyszłych potrzeb mieszkańców tego obszaru.(abstrakt oryginalny)

The future of the regions in the globalized world economy is to a large extent dependent on the ability to create an integrated competitive product. Creating a competitive euroregion consists in achieving the set objectives by the border regions. In the case of Polish-Czech border it is possible thanks to the use of unique resources, chances and opportunities which help to satisfy the existing and forthcoming needs of the inhabitants of this region. Creating such a product in the border areas requires strategic planning and consistency in the implementation of the objectives. Besides the end results assumed within a strategy, a change in the perception of the borderline regions, which are now seen as declining, is equally important.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Doloreux D., Parto S., Regional-Innovation-systems-a-critical-review, http://pl.scribd.com/doc/80778385/ Regional-Innovation-systems-a-critical-review.
  2. Drucker P., Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992.
  3. Graczyk M., Zarządzanie inwestycjami komunalnymi, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz- Zielona Góra 2008.
  4. Griffin R.W., Podstawy zarzadzania organizacjami, PWN, Warszawa 2002, s. 233.
  5. Jauch L.R., Glueck W.F., Business Policy and Strategic Management, [za:] T. Gołebiowski, Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001.
  6. Kaczmarczyk P., Współczesne migracje zagraniczne Polaków, Aspekty lokalne i regionalne, Ośrodek Badań nad Migracjami UW, Warszawa 2008.
  7. Malkowski A. The Social-Economic Development Of Estern and Western Polish Frontier Region Economic Science for Rural Development, [in:] Economic Science for Rural Development. Proceedings of the International Scientific Conference no 12, Jelgava 2007, s. 192-197.
  8. Malkowski A., Ocena konkurencyjności regionu pogranicza polsko-niemieckiego, [w:] Regionalizacja globalizacji. t. 1, red. J. Rymarczyk, B. Drelich-Skulska i W. Michalczyk, Katedra Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych, Wydział Nauk Ekonomicznych, Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu, 19-20 maja 2008, Wrocław 2008.
  9. Markowski T., Marketing miasta, [w:] Marketing terytorialny, red. T. Markowski, t. CXVI, PAN KPZK, Warszawa 2006.
  10. Noworól A., Planowanie rozwoju lokalnego, [w:] ABC samorządu terytorialnego, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Warszawa 2006, s. 89-90.
  11. Sztando A., Planowanie lokalnego rozwoju gospodarczego, [w:] Polityka gospodarcza w Polsce i Unii Europejskiej, red. A. Barteczek, A. Lorek, A. Rączaszek, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu