BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Malkowski Arkadiusz (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie), Malkowska Agnieszka (University of Szczecin, Poland)
Tytuł
Creating a Competitive Region on the Example of Pomerania Euroregion
Budowa konkurencyjnego regionu na przykładzie Euroregionu Pomerania
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2013, nr 315, t. 1, s. 523-532, bibliogr. 17 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Tytuł własny numeru
Integracja i kryzysy na lokalnych i globalnych rynkach we współczesnym świecie
Słowa kluczowe
Rozwój lokalny, Euroregiony, Konkurencyjność
Local development, Euroregions, Competitiveness
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zaprezentowane w artykule rozważania są jedynie przyczynkiem do dyskusji nad koncepcją budowy konkurencyjnego euroregionu oraz oceny realizacji strategii budowy konkurencyjności Euroregionu Pomerania. Euroregion Pomerania jako transgraniczny region konkurencyjny to jednostka przestrzenna oparta na potencjale trzech regionów ją tworzących. Produkt konkurencyjny euroregionu jest kombinacją zasobów rzeczowych i ludzkich, czynników strukturalnych i infrastrukturalnych, odpowiadającą oczekiwaniom wewnętrznego i zewnętrznego odbiorcy. Stworzenie takiego produktu konkurencyjnego w obszarach przygranicznych wymaga strategicznego planowania i konsekwencji w realizacji przyjętych celów.(abstrakt oryginalny)

Considerations presented in this paper are a contribution to the discussion on the conception of creating a competitive euroregion and the assessment of the strategies implemented to create competitiveness of Pomerania Euroregion. Pomerania Euroregion, as a competitive cross-border region, is a spatial unit based on the potential of three regions that form it. The euroregion's competitive product is a combination of material and human resources, structural and infrastructural factors, responding to the needs of the internal and external consumer. Creating such a product in the border areas requires strategic planning and consistency in the implementation of the objectives.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Bibliografia
Pokaż
  1. Act dated 5 June 1998 on provincial government (Journal of Laws no. 91, 1998, item 576 as amended).
  2. Brol R., Rozwój regionalny jako kategoria ekonomiczna, [in:] Metody oceny rozwoju regionalnego, ed. D. Strahl, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego, Wrocław 2006.
  3. Goodball B., The Dictionary of Human Geography, Penguin London1987, quoted in: T.G. Grosse, Wybrane koncepcje teoretyczne i doświadczenia praktyczne dotyczące rozwoju regionów peryferyjnych, \"Studia Regionalne i Lokalne\" 2007, 1 (27).
  4. Greta M., Euroregiony a integracja europejska. Wnioski dla Polski, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2003.
  5. Klasik A., Konkurencyjność województwa śląskiego na tle innych regionów. Ujęcie syntetyczne. Województwo śląskie. Integracja, konkurencyjność, nowe inicjatywy, II Śląskie Forum Rozwoju Lokalnego i Regionalnego, AE i Górnośląska Wyższa Szkota Przedsiębiorczości im. K. Goduli, Katowice 2001,
  6. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  7. Kozak M., Pyszkowski A., Szewczyk R., Słownik Rozwoju Regionalnego. Polska Agencja Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2001.
  8. Kudłacz T., Programowanie rozwoju regionalnego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  9. Malkowski A., Malkowska A., Konkurencyjność obszarów peryferyjnych na przykładzie pogranicza polsko-niemieckiego, \"Journal of Agribusiness and Rural Development\" 2011, 2(20).
  10. Malkowski A., Regiony przygraniczne jako terytoria peryferyjne na przykładzie wschodniego i zachodniego pogranicza, [in:] Problemy regionalizmu i globalizacji, eds. J. Rymarczyk, M. Domiter, W. Michalczyk, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2011.
  11. Mały słownik stosunków międzynarodowych, Warszawa 1996, p. 37.
  12. Markowski T., Marketing miasta, [in:] Marketing terytorialny, ed. T. Markowski, vol. CXVI, PAN KPZK, Warszawa 2006.
  13. Olechnicka A., Regiony peryferyjne w gospodarce informacyjnej, Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW, Wydawnictwo Naukowe \"Scholar\", Warszawa 2004.
  14. Sixth Periodic Report on the Social and Economic Situation of Regions in the UE, European Commission, 1999.
  15. Szlachta J., Główne problemy polityki rozwoju regionalnego Polski na przełomie XX i XXI wieku, [in:] Strategiczne wyzwania dla polityki rozwoju regionalnego Polski, F. Ebert Stiftung, Warszawa 1996.
  16. Ślusarz G., Czynniki rozwoju społeczno-gospodarczego - aspekty teoretyczne, [in:] Regionalne uwarunkowania rozwoju wiejskich obszarów przygranicznych Polski i Ukrainy, ed. A. Czudec, G. Ślusarz, Uniwersytet Rzeszowski, PAUCI, Państwowy Uniwersytet Rolniczy we Lwowie-Dublanach, Rzeszów 2003.
  17. Transgraniczna koncepcja działań rozwoju Euroregionu POMERANIA na lata 2007-2013 (EHK), online at: http://www.pomerania.net/download/EHK_POMERANIA_2007-13_Endfassung_PL, accessed: 01 March 2013.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu