BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sagan Adam (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Wielowymiarowa analiza skal o sumie stałej w badaniach marketingowych
Multidimensional Analysis of Constant Sum Scale in Marketing Research
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 662-668, rys., tab.
Słowa kluczowe
Analiza wielowymiarowa, Badania marketingowe, Modele regresji
Multi-dimensional analysis, Marketing research, Regression models
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Artykuł jest poświęcony wykorzystaniu w analizie danych marketingowych skal o sumie stałej. Skale te są często stosowane w modelach postaw i preferencji konsumentów. Należą one, podobnie jak skale rangowe, do tzw. skal ipsatywnych, które znajdują się w szerszym typie danych zwanych danymi składnikowymi (compositional data). Zaprezentowano budowę modeli preferencji celów i środków konsumpcji, oszczędzania i inwestowania z wykorzystaniem metod regresyjnych do analizy skali o sumie stałej opartych na założeniach regresji Dirichleta. (abstrakt oryginalny)

The paper is devoted to the use of constant sum scale in marketing research. These scales are often used in attitudes and preference modeling. They belong to the broader group of ipsative and compositional data. Constant sum scale of means-end preferences among consumption, savings and investments are used in Dirichlet regression models based individual and clustered data. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Sagan, Skale ipsatywne w diagnozie efektu nastawienia odpowiedzi w badaniach międzykulturowych, V Sympozjum Marketingu Międzynarodowego "Euromarketing: strategie przedsiębiorstw na rynku europejskim", Katedra Marketingu AE, Kraków, Zakopane 2005, s. 465-472.
  2. J. Aitchison, The Statistical Analysis of Compositional Data. Monographs on Statistics and Applied Probability. Chapman and Hall Ltd 1986.
  3. Egozcue, J.J., Pawlowsky-Glahn, V., Basic Concepts and Procedures, [w:] Pawlowsky-Glahn, V., Buccianti, A. (red.), Compositional Data Analysis, Wiley 2011, s. 20.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu