BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Smoleń Tomasz (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości)
Tytuł
Możliwości wykorzystania narzędzi internetowych w sprzedaży na rynku dóbr kultury
The Use of Internet tools in Selling in the Market of Cultural Goods
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 912-917, tab.
Słowa kluczowe
Internet, Sprzedaż internetowa, Aukcje internetowe, Wyszukiwarki internetowe, Bariery rozwojowe, Handel elektroniczny
Internet, Internet sale, Internet auctions, Internet search engine, Development barriers, e-commerce
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
W artykule omówiono sposoby wykorzystania Internetu w handlu dobrami kultury. Wskazano na możliwości jakie daje Internet dla prowadzenia sprzedaży dóbr kultury w sklepach własnych prowadzonych przez wydawców oferowanych dóbr, jak i tych należących do pośredników dystrybucyjnych. Jako alternatywę dla sklepów online w obrocie dobrami kultury zaprezentowano aukcyjne portale internetowe. W Internecie udostępniane są także nabywcom dóbr kultury narzędzia ułatwiające im znajdowanie poszukiwanych towarów, a także porównywanie ofert tych samych produktów sprzedawanych online przez różnych sprzedawców. W zakończeniu wyróżniono potencjalne ograniczenia dynamicznego rozwoju sprzedaży dóbr kultury w Sieci. (abstrakt oryginalny)

The article discusses the issue of how to use the Internet in retail trade of cultural goods. The possibilities offered by the Internet for the conduct of cultural goods stores, owned by publishers and producers of goods offered, as well as those belonging to the distribution intermediaries are described. Auction web sites as an alternative to online stores in retail of cultural goods are mentioned. Internet also provides potential buyers of cultural tools to help them find the wanted goods and shops that offer them, as well as online utilities for comparison of offer's prices from different online retailers. At the end there are indicated potential limitations in the development of sales of cultural goods online. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. F. Colbert, Marketing Culture and the Arts, Carmelle and Remi Marcoux Chair In Arts Management, HEC, Montreal 2007, s. 202.
  2. A. Charlesworth, Internet Marketing - A Practical Approach, Butterworth-Heinemann, Elsevier, Oxford 2009, s. 29-30.
  3. K. Laudon, C. Guercio Traver, E-Commerce 2011. Business, technology, society, Prentice Hall/Pearsons, New York 2010 [za:] http://www2.sta.uwi.edu/~anikov/comp6350/questions.pdf [dostęp: 30.11.2013].
  4. K. Healy, Survey Article: Digital Technology and Cultural Goods, "The Journal of Political Philosophy" 2002, Vol. 10, No. 4, 2002, http://kieranhealy.org/files/papers/jpp.pdf [dostęp: 4.12.2013].
  5. Nowe przepisy dotyczące e-commerce zwiększą zakres obowiązków sklepów internetowych, Deloitte, http://www.deloittelegal.pl/pl/content/nowe-przepisy-dotyczace-e-commerce-zwieksza-zakres-obowiazkow-sklepow-internetowych [dostęp: 26.11.2013].
  6. www.google.com
  7. www.yahoo.com
  8. www.bookfinder.com
  9. http://www.musicstack.com
  10. S. Royer, Strategic Management and Online Selling: Creating Competitive Advantage with Intangible Web Goods, Routledge, Oxon 2005, s. 23.
  11. http://washington.trade.gov.pl/pl/przewodnik_po_rynku_usa/article/detail,1242,Ochrona_wlasnosci_intelektualnej_w_USA.html [dostęp: 30.11.2013].
  12. J Barta, R. Markiewicz, Prawo autorskie i prawa pokrewne, Wolters Kluwer, 2014.
  13. http://www.prawo-autorskie.gov.pl/pages/strona-glowna/obowiazujace-prawo/prawo-autorskie/prawo-ue.php [dostęp: 30.11.2013].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu