BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sosnowska Alicja, Łobejko Stanisław
Tytuł
Strategie polskich małych i średnich przedsiębiorstw na globalnym rynku - wnioski z analizy wybranych przykładów
Źródło
Materiały i Prace Instytutu Funkcjonowania Gospodarki Narodowej, 2006, t. 95 (XCV), s. 150-160, tab.
Tytuł własny numeru
Polskie przedsiębiorstwa wobec globalnej konkurencji
Słowa kluczowe
Strategia przedsiębiorstwa, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Rynek globalny, Analiza zdolności strategicznych przedsiębiorstwa, Strategia sukcesu, Strategia konkurencji, Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym
Corporation strategies, Small business, Global market, Company's strategic ability analysis, Success strategy, Competition strategy, Company on the international market
Abstrakt
Przedmiotem zainteresowania autora są strategie działania małych i średnich przedsiębiorstw na rynku globalnym. Artykuł przedstawia wnioski wynikające z badania ankietowego przeprowadzonego wśród znanych firm, wyróżnianych za swoje wyniki. Na potrzeby badania zdefiniowano pojęcie firmy sukcesu oraz sformułowano 10 cech wyróżniających taką firmę. Na podstawie przeprowadzonych badań autor prezentuje typowe zachowania strategiczne, które pozwoliły badanym firmom uzyskać powodzenie na konkurencyjnym rynku.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. de Jong J.P.J., Brouwer E., Determinants of the innovative ability of SMEs, EIM, "Zoetermeer" October 1999, s. 30.
  2. Krawiec F., Strategiczne myślenie w firmie, Difin, Warszawa 2003.
  3. Krawiec F., Transformacja firmy w nowej gospodarce, Difin, Warszawa 2005.
  4. Łobejko S., Raport z badania ankietowego KNoP SGH pt. "Strategie przedsiębiorstw po wejściu do UE - dostosowywanie do nowych warunków", Warszawa 2005.
  5. McGrath R.G., Macmillan J.C., Mistrzowie rynku, Helion, Gliwice 2005.
  6. Prahalad C.K., Ramaswanny V., Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005.
  7. Strategie sukcesu małych i średnich przedsiębiorstw w okresie akcesyjnym, pr. zb. pod red. Alicji Sosnowskiej, IFGN SGH, Warszaw; 2005 ("Szara seria").
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0239-9512
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu