BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Martenka Henryk
Tytuł
Koszty zarządzania wizerunkiem na przykładzie Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy (analiza i konkluzje)
The cost of image management exemplified by the I.J. Paderewski International Piano
Źródło
Zarządzanie w Kulturze, 2012, t. 13, s. 185-202, bibliogr. 15 poz.
Culture Management
Słowa kluczowe
Koszty, Wizerunek przedsiębiorstwa, Reklama, Struktura budżetu, Nagrody, Kultura, Sponsoring
Costs, Company image, Advertising, Budgetary structure, Employee reward, Culture, Sponsoring
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono mechanizm generowania kosztów tworzenia wizerunku konkursów pianistycznych. Omówiono przewidywane koszty obsługi, promocji, jurorów, nagród, itp. Zaprezentowano problemy związane z biurokracją przy organizacji tego typu przedsięwzięć. Opisano również najbardziej znane w świecie konkursy pianistyczne.

The case study presents the mechanism of generating image creating costs. It presents a specific, artistic brand based on a worldwide tested model of an international competition. The examples observed in China, Russia, Japan, the USA, Germany or Great Britain indicate that investing in a topclass music competition fosters national brand creation, which confirms the ambitions of the state institutions as well as the elites. On numerous occasions such a situation is accompanied by the identification with homeland culture and exploitation of one's own native artists, which may be illustrated by the piano competitions named after P. Czajkowski, F. Chopin, W.A. Mozart, L. van Beethoven, G. Enescu or F. Busoni. The analysis of a specific draft budget presents the anticipated costs to attract jurors, offer adequate financial prizes, and what is most important, prizes in the form of concert tours and contracts with renowned impresarios. Not uncommonly the draft budget is subject to unexpected alternations, which in result complicates the financial settlement of the Competition. Additionally, bureaucracy relating to grant obtainment complicates the organization of the Competition, and this situation tends to afflict competition organizers worldwide. An important element contributing to the strengthening of a competition brand consits in the dissemination of related information in specialist media and the Internet. Insofar as the Net is free of charge, the specialist press requires financial outlays that significantly increase the costs of Competition production; still even high costs guarantee a prompt recovery of outlays by creating a prestigious brand.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Alink-Argerich Foundation, Piano Competitions Worldwide, Haga 2012.
  2. Anklewicz M, Wycena marki narodowej [w:] S. Anholt, J. Hildreth (red.), Brand America. Tajemnica Megamarki, Warszawa 2005.
  3. Dziedzic S., Pola wielkich spełnień. Mecenasi i sponsorzy kultury, "Zarządzanie w Kulturze" 2004, t. 5.
  4. Finding Money, Seminar, General Assembly, Warsaw 2011 (mat. wewnętrzny Federacji Międzynarodowych Konkursów Muzycznych); zob. też World Federation of International Musie Competitions, Genewa 2012.
  5. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa 2004.
  6. Ilczuk D., Zmiany w organizacji i finansowaniu narodowych instytucji kultury w Europie. Prywatyzacja i deetatyzacja "Zarządzanie w Kulturze" 2003, t. 4.
  7. Ilczuk D., M. Kulikowska, Festiwale w Europie. Polityka władz publicznych, raport niepublikowany, oprać, w 2007 r.
  8. Kopczyńska M., Animacja społeczno-kulturalna, Warszawa 1993, cyt. za K. Barańska, Zarządzanie dla wartości, czyli odpowiedzialność menedżerów, "Zarządzanie w Kulturze" 2006, t. 7.
  9. Kotler Ph., Marketing, Warszawa 1994, cyt. za A. Mirski, Wprowadzenie do problematyki promocji narodowej, "Zarządzanie w Kulturze" 2005, t. 6.
  10. Martenka H., Mit, muzyka, marka, Bydgoszcz 2010.
  11. Martenka H., Wielki akord, Bydgoszcz 2008.
  12. Martenka H., Wielki akord 2, Bydgoszcz 2012.
  13. Smoleń M., Przemysły kultury - ekonomiczny wymiar sektora kultury, "Zarządzanie w Kulturze" 2003, t. 4.
  14. Sztucki T., Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców, Warszawa 1995, za T. Pokusa, Łańcuch tworzenia wizerunku w układzie rynkowym, "Zarządzanie w Kulturze" 2008, t. 9.
  15. Szwed-Piestrzeniewicz P., Budowanie marki poprzez sponsoring kultury, Proto, www.proto.pl/ artykuły [odczyt: 25.02.2012].
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-8201
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu