BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Osuch Emilia (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Rola mentora we współczesnym kształceniu studentów
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Wychowanie w środowisku akademickim. Wybrane zagadnienia, 2010, s. 103-115, bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Przekształcenia ustrojowo-systemowe, Szkolnictwo wyższe, Nauczyciele, Coaching, Mentoring
Systemic transformation, Higher education, Teachers, Coaching, Mentoring
Abstrakt
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na szczególną pozycją, jaką w kształtowaniu w szczególności młodego człowieka ma mentor. Stworzenie relacji uczeń - mistrz pozwala z pasją i z zaangażowaniem dążyć do z jednej strony naśladowania, zmierzania do wybranego ideału, a z drugiej do możliwości ukształtowania osobowości i uformowania jednostki etycznej i moralnej. Autorkę zaintrygowało pytanie, dlaczego spośród wybitnych absolwentów uczelni wyższych tylko nieliczni odnoszą sukcesy zawodowe. Opracowanie ma także ukazać istniejącą w dalszym ciągu różnicę w poziomie edukacji oferowanej przez poszczególne uczelnie. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Chodubski A.: Wstęp do badań politologicznych. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1998.
  2. Clutterbuck D.: Każdy potrzebuje mentora. Jak kierować talentami. Petit, Warszawa 2002.
  3. Górniewicz J.: Kategorie pedagogiczne. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Olsztyn 1997.
  4. Kompetencje wychowawcze nauczycieli. Wybrane zagadnienia. Red. J. Minkiewicz-Najtkowska, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2003.
  5. Konarzewski K.: Sztuka nauczania. Szkoła. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  6. Parsloe E., Wray M.: Trener i mentor. Udział coachingu i mentoringu w doskonaleniu procesu uczenia się. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  7. Parsloe E., Wray M.: Trener i mentor. Wolters Kluwer Business, Kraków 2008.
  8. Patterson K.: Sztuka wywierania wpływu. Jak wprowadzić dowolną zmianę. Wolters Kluwer Polska, Kraków 2009.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu