BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Polak Andrzej (Wyższa Szkoła Zarządzania i Finansów we Wrocławiu), Krawczyk Leszek (Cenrum Badawczo-Projektowe Miedzi CURUM Sp. z o.o. - Ośrodek Badawczo-Rozowjowy we Wrocławiu), Gronowicz Wiktor (FADROMA-Serwis-Remonty Sp. z o.o. we Wrocławiu)
Tytuł
Obserwowanie przemian jakościowych w przedsiębiorstwie
Źródło
Problemy Jakości, 2005, nr 9, s. 46-50, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
System zarządzania jakością, Inżynieria jakości, Raport roczny przedsiębiorstwa, Kadra kierownicza, Badanie audytorskie, Nauki o zarządzaniu
Quality management systems, Quality engineering, Annual report of the company, Managerial staff, Audit research, Management sciences
Abstrakt
Celem tego artykułu jest wykazanie, że właściwie sporządzone raporty z przeglądów kierownictwa stanowią podstawę analizowania przemian jakościowych w przedsiębiorstwie i ułatwiają podejmowanie decyzji strategicznych przez naczelne kierownictwo. W badaniach uczestniczyli: przedstawiciele nauki o zarządzaniu oraz pełnomocnicy zarządów z dwóch firm, tj.: ośrodka badawczo-rozwojowego oraz przedsiębiorstwa przemysłowego, wszyscy z Wrocławia. W badaniach zastosowano metodę analizy dokumentów, biorąc pod uwagę raporty z kierownictwa i raporty z auditów zewnętrznych (w sumie 23 dokumenty). (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kieżun W., Sprawne zarządzanie organizacją - zarys teorii i praktyki. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 1997.
  2. Kolman R., Poznawajmy przemiany jakościowe. "Problemy Jakości", 2005 nr 1.
  3. Kolman R., Inżynieria jakości. PWE, Warszawa 1992.
  4. Kostecki A., Słabe i mocne strony, potencjał poprawy. Magazyn Klientów RWTUV Polska, 2004 nr 4.
  5. PN-EN ISO 19011:2003 Wytyczne dotyczące auditowania systemów zarządzania jakością i/lub zarządzania środowiskowego.
  6. PN-EN ISO 14001:2005 System zarządzania środowiskowego. Wymagania i wytyczne stosowania.
  7. Lisiecka K., Wartość dodana jako wynik auditu. Materiały konferencyjne "Doskonalenie procesu auditowania", Zakopane 2005.
  8. Raporty z auditów zewnętrznych.
  9. Raporty z przeglądów kierownictwa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu