BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ligarski Mariusz J., Krzysztofiuk Joanna
Tytuł
Obszary sprawiające trudności w systemach zarządzania jakością według normy ISO 9001:2000
Źródło
Problemy Jakości, 2005, nr 10, s. 32-39, tab., bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
System zarządzania jakością, Normy ISO 9001, Jakość, Wyniki badań
Quality management systems, ISO 9001, Quality, Research results
Abstrakt
System zarządzania jakością według systemy ISO serii 9000:2000 z powodzeniem znalazły zastosowanie w różnorodnych organizacjach. Produkcja, usługi, szkolnictwo, administracja i ochrona zdrowia wykorzystują uniwersalny model wymagań jakim jest norma ISO 9001:2000. Szukając odpowiedzi na pytanie, które wymagania normy ISO 9001:2000 sprawiają trudności polskim organizacjom oraz czy wielkość organizacji i charakter jej działalności ma wpływ na pojawiające się trudności zdecydowano się na kontynuację badań empirycznych w dużej jednostce certyfikacyjnej. W artykule zaprezentowano wyniki badań dotyczących niezgodności i słabych stron wykrytych w auditach trzeciej strony.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ligarski M.J., Normy ISO serii 9000 w polskich organizacjach - historia i perspektywy, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, seria Organizacja i Zarządzanie, z. 12, Gliwice 2002, s. 153-159.
  2. Ligarski M.J., Doświadczenia z budowy systemów zarządzania jakością według norm ISO serii 9000 w samorządzie terytorialnym, Przegląd Organizacji, 2004, nr 11, s. 38-40.
  3. Ligarski M.J., Budowa systemów jakości według norm ISO serii 9000 w ochronie zdrowia, Przegląd Organizacji, 2005 (w druku).
  4. Ligarski M.J., Koczaj K., Jakie wymagania normy ISO 9001:2000 sprawiają trudności polskim przedsiębiorstwom, Problemy Jakości, 2004, nr 11, s. 24, 29-33.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu