BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Golik-Górecka Grazyna (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Przesłanki stosowania dashboard marketing a wstępne holistyczne ujęcie wskaźników marketingowych
Premises of Application Marketing Dashboard but Preliminary Captivation Holistic Marketing Index
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 75-81, rys.
Słowa kluczowe
Marketing, Marketing społecznie zaangażowany, Raporty księgowe, Praktyka marketingu
Marketing, Cause Related Marketing (CRM), Accounting reports, Marketing practice
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji dashboard marketing, jego części, błędów pojawiających się w trakcie jego budowy. Ponadto wskazano wykorzystanie go na poziomach strategicznym, operacyjnym i taktycznym oraz podjęto próbę określenia holistycznego ujęcia wskaźników marketingowych tak niezbędnych w analityce marketingowej. Mierniki te zawarte zostały w czterech ścieżkach jednostkowych, konsumenckich, marki i finansowych. Na koniec artykułu ujęto krótko praktyczne rozwiązania.(abstrakt oryginalny)

The aim of this article is to present the concept of the marketing dashboard, what it consists of, and the mistakes that are being made in the process of creating it. What is more, it has been depicted, how to use it on strategic, operational and tactical level. The author has tried to define the holistic approach of marketing indicators, which are so valuable to marketing analysis. These measures have been included in four different paths - individual, consumer, brand and financial. At the end, the article briefly explains practical solutions.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2012, s. 40.
  2. L. Patterson, How to Create an Actionable Marketing Dashboard (and Why You Need One), "MarketingProfs‖ http://www.marketingprofs.com/articles/2012/7237/how-to-create-an-actionable-marketing-dashboard-and-why-you-need-one [dostęp: 2.03.2012].
  3. LaPointe, Marketing by the Dashboard Light, MarketingNPV, USA, 2005, s. 28.
  4. Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Rebis, Poznań 2012, s. 129-130, za: P. LaPointe, Marketing By the Dashboard Light, Association of National Advertisers, 2005, www.MarketingNPV.com.
  5. W. Kąkol, Strategia a wartość przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie finansami firm - teoria i praktyka, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 48, Wrocław 2009, s. 441.
  6. P. LaPointe, Marketing by the Dashboard Light, Marketing NPV, USA, 2005, s. 209-211.
  7. P. Brzustewicz, Zarządzanie łańcuchem dostaw a cykl życia produktu - perspektywa rozwoju zrównoważonego, "Marketing i Rynek‖ 2013, nr 12, s. 12.
  8. A. Staisch, G. Peters, T. Stueckl, J. Sergua, Curent Trends in Produkt Lifecycle Management, 23
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu