BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krzyżanowska Magdalena (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie)
Tytuł
Sieciowe kreowanie i podział wartości a marketing
Marketing and Net Value Creation Versus Appropriation
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 115-120, rys.
Słowa kluczowe
Marketing, Teoria wartości, Marketing ukierunkowany na wartość, Marketing przedsiębiorstwa
Marketing, Value theory, Value orientated marketing, Enterprise marketing
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Celem artykułu jest identyfikacja znaczenia koncepcji tworzenia i podziału wartości, której podstawy sformułowali A.M. Brandenburger i H.W. Stuart dla określania warunków sprawności marketingu. Pomimo rozpowszechnienia sieciowego ujmowania zjawisk rynkowych w naukach o zarządzaniu, na gruncie marketingu można zauważyć niedostatek refleksji na ten temat. Aby chociaż częściowo zredukować ten deficyt, w niniejszym artykule zostaje przedstawiona istota tej koncepcji oraz sformułowane wnioski, dotyczące wkładu omawianej koncepcji w określanie warunków sprawności marketingu(abstrakt oryginalny)

The aim of the article is to identify the role of the net value concept, which has been formulated by A. M. Brandenburger and H.W. Stuart, in marketing efficiency defining. Despite the fact that net logic has been present in management studies for years, in marketing it is still not taken into account sufficiently. To reduce this effect in this article the concept itself is presented and key conclusions coming from its characteristics are drawn.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Noga: Teorie przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.
  2. M.D. Ryall, J.S. Gans, G. MacDonald, The Two Sides of Competition and their Implications for Strategy, 2008, niepublikowany maszynopis, http://works.bepress.com/michael_ryall/15 [dostęp: 10.06.2012].
  3. A.M. Branderburger, H.S. Stuart Jr., Value-based Business Strategies, "Journal of Economics & Management‖ 1996, Vol. 5, No. 1, s. 5-24.
  4. B.J. Nalebuff, A.M. Branderburger, Co-opetition, HarperCollinsBusiness, 1996.
  5. G. MacDonald, M.D. Ryall, How Do Value Creation and Competition Determine Whether a Firm Appropriates Value?, "Management Science‖ 2004, Vol. 50, No. 10, s. 1319-1333.
  6. A.M. Branderburger, H. Stuart, Biform Games, "Management Science‖ 2007, Vol. 53, No. 4, s. 537-549.
  7. O. Chatain, Value Creation, Competition, and Performance in Buyer-Supplier Relationships, "Strategic Management Journal‖ 2011, No. 1, s. 76-102.
  8. J. von Neumann, O. Morgenstern, Theory of Games and Economic Behavior, Princeton University Press, 1944.
  9. I. Rutkowski, Marketingowe koncepcje wartości, "Marketing i Rynek‖ 2006, nr 2, s. 2-3.
  10. M.E. Porter, Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, Simon and Schuster, New York 1985
  11. E. Davis, J. Kay, Assessing Corporate Performance, "Business StrategyReview‖ 1990, No. 1, s. 1-16.
  12. A. Sznajder (red.), Alianse marketingowe, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
  13. L. Żabiński (red.), Marketing produktów systemowych, PWE, Warszawa 2012.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu