BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dziewanowska Katarzyna (Uniwersytet Warszawski)
Tytuł
Współtworzenie wartości w edukacji wyższej w świetle badań jakościowych
Co-creation of Value in Higher Education in the Light of Qualitative Research
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 229-234, tab.
Słowa kluczowe
Logika usługowa, Szkolnictwo wyższe, Edukacja, Marketing
Service-dominant logic, Higher education, Education, Marketing
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
W niniejszym artykule przedstawiona została koncepcja logiki usługowej (Service-Dominant Logic) oraz jej kluczowe założenie w postaci współtworzenia wartości. Jako, że podejście to posiada szeroki potencjał aplikacyjny w obszarze usług edukacyjnych, przeprowadzono badanie jakościowe, które pozwoliło na określenie, czy studenci dostrzegają możliwość współudziału w kreowaniu wartości w edukacji, a także jaką mogą pełnić w tym rolę.(abstrakt oryginalny)

The paper presents the concept of Service-Dominant Logic and its major premise of value co-creation. This approach seems to have a wide potential application in the field of higher education. Therefore, a quantitative research was conducted in order to determine whether students are willing to participate in value co-creation and what role they can have in this process.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. S.L. Vargo, R.F. Lusch, Evolving to a New Dominant Logic for Marketing, "Journal of Marketing‖ 2004, Vol. 68, s. 1-17.
  2. R.F. Lusch, S.L. Vargo (red.), The Service-Dominant Logic of Marketing. Dialog, Debate and Directions, M.E. Sharpe, New York 2006.
  3. R.F. Lusch, S.L. Vargo, Service-Dominant Logic: A Necessary Step, "European Journal of Marketing‖ 2011, Vol. 45, No. 7/8, s. 1298-1309.
  4. S.L. Vargo, Toward a Transcending Conceptualization of Relationship: A Service-Dominant Logic Perspective, "Journal of Business and Industrial Marketing‖ 2009, Vol. 24, No. 5/6, s. 373-379.
  5. S.L. Vargo, R.F. Lusch, Service-Dominant Logic: Continuing the Evolution, "Journal of the Academy of Marketing Science‖ 2008, Vol. 36, s. 7;
  6. S.L. Vargo, M.A. Akaka, Service-dominant Logic as a Foundation for Service Science: Clarifications, "Service Science‖ 2009, Vol. 1, No. 1, s. 32-41.
  7. J.A. Constantin, R.F. Lusch, Understanding Resource Management, The Planning Forum, Oxford, OH, 1994.
  8. R.F. Lusch, S.L. Vargo, G. Wessels, Toward a Conceptual Foundation For Service Science: Contributions From Service-Dominant Logic, "IBM Systems Journal‖ 2008, Vol. 47, No. 1, s. 7.
  9. C. Grönroos, A. Ravald, Service as Business Logic: Implications for Value Creation and Marketing, "Journal of Service Management‖ 2011, Vol. 22, No. 1, s. 5-22.
  10. S.L. Vargo, Toward a Transcending Conceptualization of Relationship: A Service-Dominant Logic Perspective, "Journal of Business and Industrial Marketing‖ 2009, Vol. 24, No. 5/6, s. 373-379.
  11. N. Benapudi, R.P. Leone, Psychological Implications of Customer Participation in Co-Production, "Journal of Marketing‖ 2003, Vol. 67, No. 1, s. 14-28.
  12. C.K. Prahalad, V. Ramaswamy, Co-creation Experiences: The Next Practice in Value Creation, "Journal of Interactive Marketing‖ 2004, Vol. 18, No. 3, s. 8
  13. S. Allen, T. Bailetti, S. Tanev, Components of Co-creation, "The Open Source Business Resources‖ 2009, November, s. 11.
  14. C.K. Prahalad, V. Ramaswamy, The Future of Competition. Co-Creating Unique Value with Customers, Harvard Business School Press, Boston, MA, 2004, s. 23-31.
  15. A.F. Payne, K. Storbacka, P. Frow, Managing the Co-creation of Value, "Journal of the Academy of Marketing Science‖ 2008, Vol. 36, s. 83-96.
  16. E. Babbie, Podstawy badań społecznych, PWN, Warszawa 2009, s. 346.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu