- Autor
- Buchacz Tadeusz
- Tytuł
- Kryterium 3 Modelu EFQM. Pracownicy
- Źródło
- Problemy Jakości, 2005, nr 12, s. 35-36, rys., tab.
- Słowa kluczowe
- Zarządzanie zasobami ludzkimi, Model Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością (EFQM), Samoocena, Praktyka zarządzania
Human Resources Management (HRM), European Foundation for Quality Management Model (EFQM), Self-esteem, Management practice - Abstrakt
- Artykuł jest kontynuacją serii EFQM, która omawia kryteria tworzące Model Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością. W części siódmej zaprezentowane jest kryterium nr 3 - Pracownicy. W artykule zaprezentowane są przykładowe wyniki samooceny w firmie przeprowadzonej przez grupę kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla, w której określane są silne strony i obszary do poprawy oraz punktacja oddzielnie dla każdego z podkryteriów Modelu. Podkryteria to np.: Organizacja planuje zasoby ludzkie, zarządza nimi i je doskonali, organizacja identyfikuje , rozwija i utrwala poziom wiedzy i kompetencji pracowników, organizacja angażuje pracowników w działania i nadaje im odpowiednie uprawnienia, pracownicy i organizacja prowadzą wzajemny dialog, organizacja dba o swoich pracowników, nagradza ich i wyraża im uznanie.
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0137-8651
- Język
- pol