BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Buchacz Tadeusz
Tytuł
Kryterium 3 Modelu EFQM. Pracownicy
Źródło
Problemy Jakości, 2005, nr 12, s. 35-36, rys., tab.
Słowa kluczowe
Zarządzanie zasobami ludzkimi, Model Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością (EFQM), Samoocena, Praktyka zarządzania
Human Resources Management (HRM), European Foundation for Quality Management Model (EFQM), Self-esteem, Management practice
Abstrakt
Artykuł jest kontynuacją serii EFQM, która omawia kryteria tworzące Model Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością. W części siódmej zaprezentowane jest kryterium nr 3 - Pracownicy. W artykule zaprezentowane są przykładowe wyniki samooceny w firmie przeprowadzonej przez grupę kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla, w której określane są silne strony i obszary do poprawy oraz punktacja oddzielnie dla każdego z podkryteriów Modelu. Podkryteria to np.: Organizacja planuje zasoby ludzkie, zarządza nimi i je doskonali, organizacja identyfikuje , rozwija i utrwala poziom wiedzy i kompetencji pracowników, organizacja angażuje pracowników w działania i nadaje im odpowiednie uprawnienia, pracownicy i organizacja prowadzą wzajemny dialog, organizacja dba o swoich pracowników, nagradza ich i wyraża im uznanie.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-8651
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu