BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nowak Piotr (Institute of Logistics and Warehousing in Poznan, Poland), Meimbresse Bertram (Technische Fachhochschule Wildau, Germany)
Tytuł
ECO4LOG - Development of an East Border Corridor 4th Party Logistics Service Approach along the Axis Brandenburg-Saxonia-Austria With Neighbouring Accession Countries
ECO4LOG - rozwój koncepcji korytarza usług logistycznych w krajach unii europejskiej oraz krajach kandydujących położonych wzdłuż osi Brandeburgia-Saxonia-Austria
Źródło
LogForum, 2006, vol. 2, nr 2, 5 s.
Słowa kluczowe
Współpraca międzynarodowa, Program INTERREG, Logistyka, Transport intermodalny
International cooperation, INTERREG Program, Logistics, Intermodal transport
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Opisywany w artykule projekt ECO4LOG zajmuje się rozwojem koncepcji "4th party Logistics" w krajach Unii Europejskiej i krajach kandydujących położonych wzdłuż osi Brandenburgia - Saxonia - Austria. Oczekiwanym rezultatem projektu realizowanego przez 11 partnerów jest poprawa i wzmocnienie współpracy międzyregionalnej jednostek administracji publicznej zajmujących się problematyką transportu towarowego (intermodalnego), jak również przyspieszenie wzrostu efektywności intermodalnych przepływów transportowych. Celem projektu jest również eliminacja organizacyjnych, i informacyjnych słabości węzłów logistycznych oraz stymulowanie sieciowania dostawców usług logistycznych. Cel ten jest realizowany m.in. poprzez wymianę wiedzy o procesach logistycznych oraz stworzenie oprogramowania wspierającego współpracę. (abstrakt oryginalny)

The idea of the project was created by the close co-operation of ECO4LOG partners in former Interreg and EU projects. The partners recognized, that a discrepancy exists in the border regions of the EU member and accession countries in Central Europe regarding the expected increase in goods flows and the partly missing transport infrastructure. A way out is the improvement of intermodal structures, the better use of intermodal facilities and the implementation of supplying IT-solutions. Such changes in the intermodal strategy can only partly initiated by the regions. An intermediary to reach the aims is a 4th Party Logistics Provider. 4PL are the new type of independent IT-driven business units, which are successful in the outsourced operation of supply-chain-management. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1895-2038
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu