BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Falzagić Amir (Centre For Social Innvations, Wiedeń), Dopierała Paulina (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu)
Tytuł
Kobieta w pracy
Women at work
Źródło
Kobieta i Biznes, 2002, nr 1-2, s. 1-6, s. 14-20, tabl., wykr., bibliogr. 7 poz.
Women & Business
Słowa kluczowe
Kobieta w biznesie, Kariera zawodowa
Women in business, Professional career
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Wyniki przeprowadzonego badania potwierdzają większość obiegowych opinii na temat szans rozwoju zawodowego kobiet i ich kompetencji jako pracowników. Jednak z badań wynika, że kontrasty nie są aż tak jaskrawe. Kobietom jest trudniej awansować, lecz nie jest to zjawisko mające charakter powszechny. Wydaje się, że szanse na awans są jednak uzależnione od branży (predyspozycji do wykonywania zawodu?), a nie samej płci. Kobiety są w Polsce przede wszystkim cenione za ich zdolności do współpracy. Także staranność i dokładność kobiet jest ich atutem na rynku pracy. Umiejętność wczucia się w sytuację drugiej osoby i troskliwość kobiet nie są uznawane za istotne w rozwoju ich kariery zawodowej. (abstrakt autora)

The results of the survey confirm the majority of common opinions concerning chances of professional careers of women and their competences as employees. However, surveys indicate that differences are not that evident. Women are promoted less easily, but it is not a phenomenon of a universal character. It seems that chances for promotion depend rather on a branch (predisposition towards a particular occupation?) than on gender itself. In Poland women are valued mainly for their co-operative capabilities, also their elaborateness and accurateness give them advantages on the labour market, while their ability to emphasize with a situation of another person and carefulness are not considered relevant for development of their careers.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. D.Tannen, Co to ma znaczyć?, Zysk i Spółka, Poznań 1997.
  2. D.Tannen, Ty nic nie rozumiesz, Zysk i Spółka, Poznań 1999.
  3. K.Oppermann, E.Weber, Język kobiet, język mężczyzn, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2000.
  4. S.Vinnicombe, N.L.Colwill, Kobieta w zarządzaniu, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1999.
  5. K.Irons, The World of Superservice, Addison-Wesley, London 1997.
  6. A. Fazlagió, R Dopierała, Kultura organizacyjna a zarządzanie wiedzą, Materiały z konferencji "Marketing Usług Profesjonalnych", Katedra Usług AE, Poznań 2001.
  7. Global Entrepreneurship Monitor: 2000, www.entreworld.org
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1230-9427
Język
pol, eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu