BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łupicka Anna (Poznań University of Economics, Poland)
Tytuł
Forms of Market Coordination versus Supply Chain Management as Companies Core Competencies
Formy koordynacji rynkowej a zarządzanie łańcuchem dostaw jako kluczowej kompetencji firm
Źródło
LogForum, 2006, vol. 2, nr 2, 6 s., bibliogr. 4 poz.
Słowa kluczowe
Relacje dostawca-odbiorca, Zarządzanie łańcuchem dostaw, Kompetencje
Supplier-recipient relations, Supply Chain Management (SCM), Competences
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Podstawowe zagadnienia logistyki i zarządzania łańcuchami dostaw muszą być analizowane na tle siatki powiązań miedzy przedsiębiorstwami. Najważniejszymi relacjami w łańcuchu dostaw są relacje zachodzące pomiędzy dostawcą i odbiorcą. Łańcuch dostaw jest swoistym przykładem powiązań firm, w którym przeplatają się różne sposoby koordynacji począwszy od konkurencji przez kontrolę a skończywszy na kooperacji. Warto zauważyć, że pojęcie integracji, która koncepcyjnie może tworzyć ogromną przewagę konkurencyjną wywodzącą się z poprawiania odpowiedzialności i redukcji kosztów, prowadzącą do nowoczesnych działań i większej opłacalności firm w łańcuchu dostaw nie musi oznaczać stosunków kooperacyjnych. (abstrakt oryginalny)

Basic issues of logistics and SCM must be analyzed against the network among companies. Definitely most important are relationships, in which some companies are suppliers and others receivers. In the context of supplier-receiver relationship the problem of coordination and its impact on companies activities is involved. The supply chain is a specific example of companies' ties, where different ways of coordination interchange starting from competition throw control finishing on cooperation. It is worth emphasizing that the concept of integration, which may create a huge competitive advantage stemming from improving responsibility and cost reduction, leading to modern activities and greater profitability of companies in the supply chain does not have to refer only and exclusively to cooperation. (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Hines T., 2004, Supply Chain Strategies, customer-driven and customer-focused, Elsevier Butterworth-Heinemann, Oxford.
  2. Logistics Research Network, 2005, Conference Proceedings United Kingdom.
  3. Maloni M., 2001. Power in supply chain, Journal of Business Logistics, vol. 21, No. 1.
  4. Sulejewicz A., 1997, Partnerstwo strategiczne: modelowanie współpracy przedsiębiorstw, SGH Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1895-2038
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu