BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Chmielarz Sandra
Tytuł
Wpływ merchandisingu na zachowania nabywców produktów FMCG
Merchandising Impact on the Behavior of FMCG Shoppers
Źródło
Debiuty Ekonomiczne, 2013, nr 13, s. 209-221, rys., bibliogr. 17 poz.
Tytuł własny numeru
Państwo, przedsiębiorstwo, konsument : aspekty mikro- i makroekonomiczne
Słowa kluczowe
Konsument, Merchandising, Produkt, Zachowania konsumenta, Sprzedaż produktu
Consumer, Merchandising, Product, Consumer behaviour, Product sales
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł podejmuje temat znaczenia merchandisingu dla sklepów detalicznych, ze szczególnym naciskiem na detalistów branży FMCG. Wyjaśniona została problematyka oraz podejścia do definiowania pojęcia merchandisingu, a także jego funkcje. W kolejnym punkcie opisane zostały techniki merchandisingu detalisty oraz ich specyfika w sprzedaży produktów szybkorotujących. Autorka wskazała również efekty stosowania poszczególnych działań merchandisingowych. (abstrakt oryginalny)

The article concerns the importance of merchandising for retail stores, with particular emphasis on FMCG retailers. The author explains the problems and approach to defining the concept of merchandising and its functions. The next section describes the retailers merchandising techniques, and their specificity in selling fast moving products. The author also indicates the effects of individual merchandising activities. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bednarek, J., Ławniczak, M., 2008, Psychologia ładu merchandisingowego, Marketing w Praktyce, nr 10.
  2. Borusiak, B., 2006, Merchandising, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  3. Chwałek, J., 1992, Innowacje w handlu: strategia rozwoju przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.
  4. Diamond, J., Diamond, E., 2007, Merchandising. Magnetyzm przestrzeni handlowej, Helion, Gliwice.
  5. Januszewski, E., Żyminkowski, T., 2007, Narzędzia: Digital merchandising, Marketing w Praktyce, nr 11.
  6. Kapuściński, P., 2008, Wzorcowy Euro Sklep podoba się wszystkim, Wiadomości Handlowe, nr 1, Wydawnictwo Gospodarcze.
  7. Kiciński, G., 2012, Światło w roli sprzedawcy, http://www.portalfmcg.pl/wyposazenie_pelna.php?lista_wezlow=1,5,8,43,758 [dostęp: 20.01.2012].
  8. Kłosiewicz-Górecka, U., Słomińska, B., 2001, Udział producentów w kreowaniu kanałów dystrybucji jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw, w: Strużycki, M. (red.), Dystrybucja jako źródło konkurencyjności przedsiębiorstw na przełomie wieków XX i XXI, Warszawa.
  9. Małkowski, J., 2009, Impuls przy kasie, http://rynekfmcg.com.pl/impuls-przy-kasie/ [dostęp: 20.01.2012],
  10. Plichta, J., 2004, Merchandising, w: Szumilak, J. (red.), Handel detaliczny. Funkcjonowanie i kierunki rozwoju, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  11. poZYSKajklienta.pl, Reklama jutra - digital merchandising, http://pozyskajklienta.pl/reklama-jutra-digital-merchandising/ [dostęp: 02.02.2012],
  12. Strefa magicznych zysków, 2011, Wiadomości Handlowe, nr 6.
  13. Sullivan, M., Adcock, D., 2003, Marketing w handlu detalicznym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  14. Szafraniec, G., 2005, Stoisko owocowo-warzywne w małym sklepie spożywczym, http://wiadomoscihandlowe.p1/content/view/13452/9/ [dostęp: 20.01.2012].
  15. Szymecki, W., 2010, Merchandising w praktyce, http://www.merchandising.catman-polska. pl/?merchandising-w-praktyce,8 [dostęp: 10.02.2012],
  16. Underhill, P., 2000, Dlaczego kupujemy? Nauka o robieniu zakupów. Zachowania klienta w sklepie, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa.
  17. Witek, L., 2007, Merchandising w małych i dużych firmach handlowych: teoria i praktyka: cenne wskazówki, trendy, wyniki badań, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1730-2145
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu