BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kuberacka Anna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Wykorzystanie mediów społecznościowych w firmach w USA
Corporate Use of Social Media in the USA
Źródło
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów / Szkoła Główna Handlowa, 2012, z. 121, s. 75-95, rys., tab., bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Media społecznościowe, Public relations, Przedsiębiorstwo
Social media, Public relations, Enterprises
Uwagi
summ., streszcz.
Abstrakt
Przeprowadzone badanie odpowiedziało na postawione ankieterom pytania. Media społecznościowe są ważne dla ludzi, zatem są ważne także dla firm - przynajmniej dla tych, które starają się "trzymać rękę na pulsie" swych klientów. Korzyści, jakie dają media społecznościowe w biznesie, są ogromne i wielopłaszczyznowe. Część z nich jest stosunkowo łatwo mierzalna (choćby wartością konwersji działań promocyjnych prowadzonych w mediach społecznościowych na dokonanie zakupu), część natomiast jest mniej bezpośrednia i trudniejsza do uchwycenia (np. długofalowy wpływ na wizerunek firmy). Zdaniem ankietowanych, najważniejszą korzyścią dla firm jest możliwość rozwoju biznesu, zdobycia nowych klientów oraz prowadzenia niskokosztowych działań reklamowych i Public Relations. Najpoważniejszą obawą jest natomiast zmniejszenie efektywności pracowników mających stały dostęp do mediów społecznościowych w godzinach pracy. Przyszłość pokaże, czy obserwowane w wielu firmach tendencje do odcinania pracowników od mediów społecznościowych będą zanikały, czy się nasilały. Za pierwszą opcją przemawia to, że sprawy biznesowe coraz bardziej przenikają się z prywatnymi i spotykają na polu mediów społecznościowych, jak również ze względu na brak możliwości kontrolowania używanych prywatnie smartfonów w godzinach pracy. Rzecz jasna, obawy o obniżenie efektywności pracy są uzasadnione, ale prawdopodobnie skuteczniejsze byłoby szkolenie i uświadamianie pracowników oraz wprowadzenie zadaniowego trybu pracy, a nie zakazy. Za drugą opcją przemawia obecna w wielu firmach chęć sprawowania kontroli nad pracownikami.(fragment tekstu)

The study is aimed at the examination of the trends of corporate use of social media in the USA. The data were gathered in May 2011 based on an on-line questionnaire. The respondents were 2006 people employed full time in business companies in the USA. The recruitment criterion was the use of social media for business purposes or work for the company which makes use of these media. Social media in the USA have a strongly established position in the business environment. Nearly 80% of the respondents use them for business purposes, and more than half declare the firm, for which they work, uses them. Facebook is a leader as a medium used for professional purposes by staff at all the levels of management. More than half of the companies introduced written guidelines with regard to the use of social media. 40% of companies declare significant advancement in the area of activity in social media, and more than 40% of companies have undertaken formal activities connected with them. The social media in the USA are optimistic. In particular, high ranked managers are of the opinion that their significance for the companies will grow.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Doligalski T., Efekty sieciowe a strategie produktowe, "Marketing i Rynek", 11/2010
  2. Grzechowiak M., Social media w Polsce i na świecie, Raport Internet Standard, Social Media 2010, edycja I, 2010.
  3. Kaznowski D., Nowy marketing, VFP Communications Sp. z o.o., Warszawa 2008.
  4. Kaznowski D., Podział i klasyfikacja social media, www.networkeddigital.com
  5. Mazurek G., Blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu, wyd. I, Oficyna Wolters Kluwer business, Kraków 2008
  6. www.business2community.com
  7. www.economist.com
  8. www.emarketer.com
  9. www.investors.jivesoftware.com
  10. www.mindjumpers.com
  11. www.prnewswire.com
  12. www.protiviti.com
  13. www.slideshare.net/stevenvanbelleghem/social-media-integration-survey
  14. www.socialbakers.com
  15. www.socialmediaexaminer.com
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1234-8872
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu