BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grębosz Magdalena (Politechnika Łódzka)
Tytuł
Wizerunek marki w strategii co-brandingu
The Brand Image in Co-Branding Strategy
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 430-436, tab.
Słowa kluczowe
Marketing, Marka wspólna, Marka, Strategia przedsiębiorstwa
Marketing, Co-branding, Brand, Corporation strategies
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Celem artykułu jest prezentacja rozważań na temat wizerunku marek w kontekście realizacji strategii co-brandingu. W artykule przedstawiono wyniki badań empirycznych przeprowadzonych wśród firm międzynarodowych realizujących strategię co-brandingu. Wyniki badań pokazały, że w opinii respondentów realizacja strategii co-brandingu wpływa pozytywnie na wizerunek marek partnerskich oraz marki co-brandingowej, zwłaszcza w sytuacji zbieżności wizerunków marek partnerskich i zbieżności wizerunków marek partnerskich z wizerunkiem kategorii produktu co-brandingowego.(abstrakt oryginalny)

The objective of this article is to present reflections on the brand image in the context of the co-branding strategy implementation. The article presents the results of empirical research conducted among international companies realizing co-branding strategy. The results proved that realisation of co-branding strategy positively affects the images of partners brands and the brand image of co-branded product, especially in case of images fit of partners brands and images fit of partners brands with the image of co-branded product category.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Sznajder, Alianse marketingowe szansą na zwiększenie konkurencyjności, "Marketing i Rynek‖ 2009, nr 9, s. 4-5.
  2. J. Kall, M. Hajdas, Zarządzanie portfelem marek, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010, s. 26.
  3. J.W. Wiktor, R. Oczkowska, A. Żbikowska, Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, Warszawa 2008, s. 206.
  4. M. Grębosz, Co-branding. Koncepcja i uwarunkowania rozwoju, "Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej‖ 2013, nr 1182, s. 5.
  5. G. Michel, Au coeur de la marque, Dunod, Paris 2004, s. 136-141.
  6. K.L. Keller, Strategiczne zarządzanie marką, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011, s. 69.
  7. M. Dębski, Kreowanie marki, PWE, Warszawa 2009, s. 93-94, 132.
  8. H. Szulce, K. Janiszewska, Zarządzanie marką, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006, s. 41.
  9. B.L. Simonin, J.A. Ruth, Is a company known by the company it keeps? Assessing the spillover effects of brand alliances on consumer brand attitudes, "Journal of Marketing Research‖ 1998, Vol. 35, No. 1, s. 30-42.
  10. J.H. Washburn, B.D. Till, R. Priluck, Co-branding: brand equity and trial effects, "Journal of Consumer Marketing‖ 2000, Vol. 17, No. 7, s. 592.
  11. R.B. Méthamem, M. Zghal, L'alliance de marques: facteurs de succès et effets sur les marques partenaires, "La revue des Sciences de Gestion‖ 2007, nr 223, janvier-février, s. 122.
  12. J.J. Cegarra, G. Michel, Co-branding, clarification du concept, "Recherche et application en marketing‖ 2001, No. 16/4, s. 64.
  13. D.A. Aaker, K.L. Keller, Consumer evaluations of brand extension, "Journal of Marketing‖ 1990, Vol. 54, No. 1, s. 27-41.
  14. J.Y. Suh, S.B. Park, Successful brand alliance and its negative spillover effect on a host brand: Test of cognitive responses, "Advances in Consumer Research‖ 2009, Vol. 36, s. 243-247.
  15. S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe. Metody i techniki, wyd. 2, PWE, Warszawa 2003, s. 160-183
  16. Z. Kędzior (red.), Badania rynku. Metody zastosowania, PWE, Warszawa 2005, s. 72-123.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu