BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Soboń Magdalena (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Zachowania konsumpcyjne Europejczyków na rynku napojów w świetle wyników badań
Consumer Behavior in the European Beverage Market
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 1268-1278, rys., tab., wykr.
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Rynek napojów bezalkoholowych, Rynek napojów alkoholowych, Badanie rynku
Consumer behaviour, Non-alcoholic beverages market, Alcoholic beverages market, Market research
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Kraj/Region
Europa
Europe
Abstrakt
Konsumpcja napojów to zjawisko powszechne, lecz zróżnicowane. Jednym z czynników ją kształtujących jest kraj zamieszkania konsumenta. Celem artykułu jest prezentacja porównawcza wybranych aspektów zachowań konsumpcyjnych na rynku napojów mieszkańców 29 europejskich państw na podstawie wyników badań pierwotnych. Opracowanie wskazuje na podobieństwa i różnice w zakresie preferencji, spożywanych ilości, miejsc konsumpcji oraz rodzajów napojów alkoholowych i bezalkoholowych towarzyszących konkretnym okolicznościom.(abstrakt oryginalny)

Beverages consumption is common, but differentiated. One of the factors influencing the consumption is country of residence. The aim of this article is to present some aspects of consumer behavior of residents 30 European countries on the basis of the results of primary research. It shows the differences and similarities of preferences, consumed quantity of beverages, places of consumption and the types of beverages consumed in specific situations and circumstances.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Kramer, Konsumpcja w gospodarce rynkowej, PWE, Warszawa 1997, s. 40-70.
  2. E. Kieżel, Zmiany zachowań a racjonalność w postępowaniu polskich konsumentów, [w:] E. Kieżel (red.), Decyzje konsumentów i ich determinanty, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 2001, s. 10
  3. J.F. Engel, R.D. Bleckwell, P.W. Miniard, Consumer Behavior, The Dryden Press, Chicago 1993, s. 4.
  4. L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012, s. 85-130.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu