BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stefko Olga (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu)
Tytuł
Zmiany zainteresowania produktami bankowymi wśród studentów na przykładzie Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu
Changing the Interest in Banking Products Among Students on the Example of Poznań University of Life Sciences
Źródło
Journal of Agribusiness and Rural Development, 2011, z. 3 (21), s. 115-124, rys., bibliogr.11 poz.
Słowa kluczowe
Produkty bankowe, Studenci
Bank product, Students
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W sytuacji wciąż rosnącej konkurencji na rynku bankowym, ważniejsze od pozyskiwania stale nowych klientów jest utrzymanie dobrych relacji z już posiadanymi. Z tego względu, segment produktów i usług skierowanych do studentów daje bankom możliwość nawiązania długoletniej i stałej współpracy z odbiorcami usług bankowych. Praca powstała w wyniku zestawienia wybranych zagadnień z przeprowadzonych badań, związanych z zainteresowaniem produktami bankowymi wśród studentów Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Zawarto w niej nie tylko oczekiwania w stosunku do potencjalnych usługodawców na rynku finansowych usług detalicznych, lecz także najważniejsze braki i mankamenty ofert z punktu widzenia klienta, a także możliwości lepszego zaspokajania potrzeb i bardziej trafnego konstruowania instrumentów finansowych dla omawianego segmentu w przyszłości. Poza tym praca stanowi raport z kontynuacji badań przeprowadzonych na ten temat w 2007 roku. (abstrakt oryginalny)

There is a huge competition in the banking market. In that situation most important is good relation and satisfaction among possessing clients than still finding new ones. This activity is possible in segment of banking products for students. The paper presents aspects connected with research on the interest in bank products among students of Poznań University of Life Sciences. It describes not only expectations towards potential providers of services on retail financial services market but also main drawbacks and deficiency of offers from the customer's point of view. Finally, the paper considers possi-bilities how to satisfy demands in the future and create more appropriate financial measures for the discussed sector. The paper is also a continuation of the research carried out in 2007 and devoted to the same issue. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Chotkowski J., 2006. Kierunki zmian w koncepcji i praktyce marketingu. Rocz. Nauk. SERiA 3, 24-27.
  2. Dobosiewicz Z., 2007. Kredyty i gwarancje bankowe. PWE, Warszawa.
  3. Grzegorczyk W., 2001. Podstawy bankowe. Rozwój i sprzedaż. Biblioteka Menedżera i Bankowca, Poznań.
  4. Grzegorczyk W., 2004. Marketing bankowy. Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź.
  5. Iwanicz-Drozdowska M., 2005. Zarządzanie finansowe bankiem. PWE, Warszawa.
  6. Janc A., 2001. Nowe usługi na tle wybranych problemów organizacji. Biblioteka Menedżera i Bankowca, Poznań.
  7. Niczyporuk P., Talecka A., 2004. Bankowość. System bankowy i usługi. Wyd. Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, Białystok.
  8. Pawlak P., 2010. Znajomość cyklu życia produktów bankowych w segmencie produktów i usług skierowanych do studentów. Praca magisterska. Katedra Ekonomiki Przedsiębiorstw Agrobiznesu UP, Poznań.
  9. Rybicki K., 2010. Rodzaje produktów bankowych wykorzystywanych przez studentów Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu w latach 2009-2010. Praca magisterska Katedry Ekonomiki Przedsiębiorstw Agrobiznesu UP, Poznań.
  10. Stefko O., Czajczyńska K., 2008. Zainteresowanie produktami bankowymi wśród studentów na przykładzie Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Bank i Kredyt 10, 48-55.
  11. Wysocki F., Lira J., 2003. Statystyka opisowa. Wyd. AR, Poznań.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-5241
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu