BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ostrowska Izabela (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Analiza przyczyn braku satysfakcji "młodych dorosłych" z zakupów dokonywanych w Internecie (badania własne)
The Analysis of the Reasons of "Young Adults'" Dissatisfaction from Internet Shopping (Own Research)
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 1191-1197, rys., tab., wykr.
Słowa kluczowe
Satysfakcja klienta, Handel elektroniczny, Wyniki badań, Młodzież
Customer satisfaction, e-commerce, Research results, Youth
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD; Projekt współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki, grant badawczy - umowa 3908/B/H03/2011/40.
Abstrakt
W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych przez autorkę (wspólnie z dr L. Graczem) dotyczących zachowań segmentu "młodzi dorośli‖ (w wieku 18-29 lat) w Internecie. Przeanalizowano problematykę braku satysfakcji z e-zakupów z uwzględnieniem ilości negatywnych doświadczeń u młodych nabywców, głównych przyczyn powstawania uczucia niezadowolenia oraz sposobów postępowania po takim nieudanym zakupie. Jako podsumowanie podano wskazówki jakie działania powinny podjąć firmy w momencie pojawienia się niezadowolenia u nabywcy by zapobiec rozprzestrzenianiu się negatywnych opinii o sprzedawcy(abstrakt oryginalny)

The paper presents the results of research conducted by the author in 2012 which concerned on ― young adults" segment (aged 18-29 years) purchasing behavior on the Internet. The research covered the main issues which caused the lack of satisfaction from e-purchasing, the frequency of such negative experiences by young buyers and types of their reactions when lack of satisfaction appears. As a summary, the practical guidance are discussed, presenting the actions that should be taken by companies in case the dissatisfaction of buyers appears and actions to avoid spreading negative opinions about them(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Nieścior, Lojalność klientów. Uwagi na marginesie normy ISO 9001:2000, "Problematyka Jakości‖ 2001 nr 12 s. 32.
  2. J. Tchórzewski, Daj klientom to czego chcą, ale inaczej, "Harvard Business Review Polska‖, 12/2005, s. 53.
  3. G. Gregorczyk, Niezadowoleni najcenniejsi, "Businessman‖ 2000 nr 1 s. 87.
  4. M. Stanusch, A. Stachowicz-Stanusch, Klient pozytywnie zaskoczony, "Marketing w Praktyce‖ 2003 nr 7, s. 16
  5. T. Domański, Bliskość miedzy siecią handlową a klientem, "Marketing i Rynek‖ 2005 nr 1, s. 6-7.
  6. J.F. Rayport, B.J Jaworski., Pokażcie się klientom z jak najlepszej strony, "Harvard Business Review Polska‖ 2005 nr 2, s. 67.
  7. D. Crié, Consumers' complaint behavior. Taxonomy, typology and determinants: Towards a unified ontology, ―Journal of Database Marketing & Consumer Strategy Management‖ 2003, No. 11, s. 60-61.
  8. A. Meyer, F. Domach, Główne czynniki zadowolenia klientów, "Zarządzanie na Świecie‖ 1998, nr 12, s. 42.
  9. Veselka M.., System nas rozpozna, "Marketing w Praktyce‖ 2005, nr 9, s. 10.
  10. A. Lotko, Zarządzanie relacjami z klientem. Strategie i systemy, Wyd. Politechnika Radomska, Radom 2006
  11. J. Otto, Czas marketingu indywidualnego, "Marketing w Praktyce‖ 2001 nr 7, s. 41
  12. M. Kostecki, Zarabiać na niezadowolonym kliencie, "Marketing w Praktyce‖ 2001 nr 3, s. 19-22,
  13. A. Fazlagić, Behawioryzm w marketingu relacyjnym, "Marketing w Praktyce‖ 2003 nr 8, s. 13.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu