BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Moroz Mirosław (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Przesłanki skuteczności pozyskania klienta metodą Lead Management Process na przykładzie przedsiębiorstwa internetowego
Premise of Efficacy of Customer Acquisition According to Method of Lead Management Process - a Case Study of Online Business
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 571-576, rys., tab.
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Przedsiębiorstwo wirtualne, Klient, Bazy danych klientów
Marketing communication, Virtual enterprise, Customer, Customer databases
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Artykuł podejmuje problematykę pozyskiwania klientów zgodnie z ideą Lead Managment Process. Lead stanowi dane o preferencjach nabywczych wraz z danymi teleadresowymi klienta zainteresowanego zakupem danego produktu czy usługi. Tego typu dane gromadzą działy marketingowe i handlowe przedsiębiorstwa. Tym niemniej w dobie ekspansji Internetu w zastosowaniach komercyjnych także wirtualna przestrzeń może stanowić i w rzeczywistości stanowi platformę pozyskiwania leadów. Celem artykułu jest identyfikacja i analiza czynników warunkujących skuteczność procesu pozyskiwania klientów metodą lead na bazie analizy studium przypadku przedsiębiorstwa Ubezpieczenia online.pl sp z o.o. W wyniku podjętych badań określono czynniki składające się na przekształcenie klienta zainteresowanego w klienta rzeczywistego.(abstrakt oryginalny)

The article takes up the question of customer acquisition in accordance with the idea of Lead Management Process. Lead is data about the preferences of purchasing along with contact details of client interested in buying a particular product or service. This article aims to identify and analyze the factors determining the efficiency of the process of acquiring customers by lead. Research based on case study analysis of Ubezpieczeniaonlin.pl Ltd. As a result, it has revealed the factors contributing to client acquisition in online channel, such as the convenience of contact and quality of gathered information.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. E. Lemańska, Mamy prawie 19 mln internautów, "Rzeczpospolita‖, 10.12.2013,
  2. P. Mazurkiewicz, W regionie na Polaków nie ma mocnych, "Rzeczpospolita‖, 02.12.2013
  3. M. Grzechowiak, B. Jaksowska, M. Małek, Raport Social Media 2010, Warszawa 2010
  4. B. Kolny, M. Kucia, A. Stolecka, Produkty i marki w opinii e-konsumentów, Helion, Gliwice 2010, s. 12.
  5. M. Lemańska, Reklama w sieci znowu w górę, "Rzeczpospolita‖, 14.11.2013,
  6. P. Mazurkiewicz, E-sklepy liczą na świąteczny boom, "Rzeczpospolita‖, 05.12.2013
  7. B. Deszczyński, Lead Management jako źródło short-term wins w procesie zarządzania relacjami z klientami, "Marketing i Rynek‖ 2013, nr 5, s. 25.
  8. M.A. Jolson, Qualifying Sales Leeds: The Tight and Loose Approaches, "Industrial Marketing Management‖ 1988, Vol. 17, s. 189.
  9. D.T. Scott, The New Rules for Lead Generation: Proven Strategies to Maximize Marketing ROI, AMACOM Books, New York 2013, s. 17.
  10. P. Hanafizadeh, M. Behboudi, Online Advertising and Promotion: Modern Technologies for Marketing, IGI Global, Hershey 2012, s. 203.
  11. J.B. Oldroyd, K. McElheran, D. Elkington, The Short Life of Online Sales Leads, "Harvard Business Review‖ 2011, Vol. 89, Issue 5, s. 28
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu