BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Radziszewska Aleksandra (Politechnika Częstochowska)
Tytuł
Ocena skuteczności innowacyjnych form komunikacji marketingowej
Effectiveness Assessment of Innovative Marketing Communication's Forms
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 619-624, tab.
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Media społecznościowe, Innowacje, Blogi, Marketing mobilny
Marketing communication, Social media, Innovations, Blogs, Mobile marketing
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Celem pracy jest analiza i ocena skuteczności innowacyjnych form komunikacji marketingowej. Omówione zostały narzędzia marketingowe związane z wykorzystaniem urządzeń mobilnych, mechaniki gier, blogów firmowych oraz marketing w serwisach społecznościowych. Zaprezentowano również wyniki badań ankietowych dotyczących skuteczności poszczególnych form komunikacji rynkowej. Przeprowadzone badania wykazały, że najmniejszą skuteczności charakteryzuje się tradycyjny przekaz reklamowy, mimo że dociera on do konsumenta z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Większą skutecznością charakteryzują się interaktywne formy przekazu marketingowego oraz te, które powiązane są z kontekstem sytuacji komunikacyjnej. Najskuteczniejsze okazały się narzędzia komunikacji marketingowej wykorzystujące społeczne interakcje konsumentów oraz ich aktywność w mediach społecznościowych.(abstrakt oryginalny)

The aim of the paper is analysis and assessment of innovative marketing communication forms. The paper describes marketing tools connected with usage of mobile devices, games mechanics, corporate blogs, and social media marketing. The results of carried out survey research, concerning different marketing communication forms, have been presented. The conducted research showed, that traditional advertising characterizes the smallest effectiveness, despite it reaches consumer with modern technologies utilization. More effective are the interactive forms of marketing communication, as well as these which are related with context of communication. The most effective are marketing communication tools using consumers' social interactions as well as their activity in social media.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Wiktor, Promocja. System komunikowania przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 10-18.
  2. D. Edery, E. Mollick, Changing the Game, Pearson Education, New York 2009, s. 37-40.
  3. J. Bernoff, Ch. Li, Harnessing the Power of the Oh-So-Social-Web, "MIT Solan Management Rewiew‖ 2008, Vol. 49, No. 3, s. 31-48.
  4. M.B. Kunz, B.A. Hackworth, Are Consumer Following to Social Networks?, "Academy of Marketing Studies Journal‖ 2010, Vol. 15, No. 2, s. 21-39.
  5. A. Tapp, T. Hughes, New Technology and the Changing Role of Marketing, "Marketing Intelligence & Planning‖ 2004, Vol. 22, No. 3, s. 9-28.
  6. D. Weil, The Corporate Blogging Book: Absolutely Everything You Need to Know to Get It Right, Portfolio Press, New York 2006, s. 7.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu