BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kolny Beata (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Tytuł
Zachowania konsumentów na rynku usług zagospodarowujących czas wolny
Consumer Behaviour on the Leisure Services Market
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 1097-1103, tab.
Słowa kluczowe
Zachowania konsumenta, Czas wolny, Usługi
Consumer behaviour, Leisure time, Services
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Celem referatu jest opisanie zachowań konsumentów na rynku usług zagospodarowujących czas wolny, a zwłaszcza źródeł z których konsumenci pozyskują informacje, na temat tych usług przed ich zakupem, miejsc zakupu tych usług oraz częstotliwości ich zakupu. Spośród usług zagospodarowujących czas wolny w referacie opisano zachowania w odniesieniu do usług gastronomicznych, usług w zakresie kultury, usług związanych z aktywną rekreacją, usług odnowy biologicznej oraz usług turystycznych. Referat zawiera wyniki badań bezpośrednich przeprowadzonych techniką wywiadu bezpośredniego wśród 600 mieszkańców Polski. Badania zrealizowano w 2012 roku w sześciu województwach (dolnośląskie, małopolskie, mazowieckie, śląskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie). Badania zostały sfinansowane ze środków Narodowego Centrum Nauki przyznanych na podstawie decyzji nr N N112 257239 na realizację projektu pt. "Rynek usług zagospodarowujących czas wolny w Polsce w perspektywie roku 2025‖.(abstrakt oryginalny)

The paper aims to discuss consumer behaviour on the leisure services market, focusing in particular on the sources that consumers use to collect information on these services prior to their purchase, the retail outlets where they make a purchase and the frequency of purchases. The leisure services analysed in the paper comprise catering, culture, active recreation, biological renewal and tourism. The paper presents the results of the field research, conducted using the interview technique, among 600 residents of Poland. The survey was carried out in 6 provinces (Dolnośląskie, Małopolskie, Mazowieckie, Śląskie, Wielkopolskie, Zachodniopomorskie) in 2012. The study was financed by the National Science Centre based on the decision no. N N112 257239 allocating funds for the project ―The leisure-time services market in Poland towards 2025‖.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. B. Kolny, Rynek usług zagospodarowujących czas wolny - diagnoza i perspektywy rozwoju, UE, Katowice 2013, s. 25-26.
  2. B. Kolny, M. Kucia, A. Stolecka, Produkty i marki w opinii e-konsumentów, OnePress, Gliwice 2011, s. 18.
  3. B. Kolny, Rynek usług zagospodarowujących czas wolny - diagnoza i perspektywy rozwoju. UE, Katowice 2013, s. 153-168
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu