BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gracz Leszek (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Oczekiwania młodych nabywców w stosunku do oferty sklepów internetowych
Expectations of Young Buyers Towards the Offer of Online Stores
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 1068-1074, tab.
Słowa kluczowe
Sklepy internetowe, Internet, Handel elektroniczny, Młodzież
Internet shopping, Internet, e-commerce, Youth
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Rozpowszechnienie Internetu i zwiększenie jego funkcjonalności sprawia, że coraz większa liczba transakcji odbywa się on-line. Obecnie istnieje możliwość zakupu prawie wszystkich rodzajów produktów i wielu usług w Internecie. Celem artykułu jest analiza oczekiwań specyficznego i ważnego segmentu rynku - "młodych dorosłych‖ - wobec oferty sklepów internetowych. Artykuł zawiera wyniki badania aktywności zakupowej w Internecie "młodych dorosłych‖, wykonanego w ramach grantu badawczego NCN "Zachowania nabywcze ‗młodych dorosłych' w Internecie‖, nr rej. N N112 390840. Na tej podstawie dokonano przedstawienia i analizy oczekiwań młodych nabywców w stosunku do oferty sklepów internetowych, w zakresie czynników mogących skłonić "młodych dorosłych‖ do rozpoczęcia lub częstszych zakupów w Internecie. Te czynniki to niższe ceny, w szczególności niższe ceny za przesyłkę, krótszy czas dostawy a także zwiększenie bezpieczeństwa np. poprzez gwarancję zwrotu pieniędzy przez zaufaną instytucję.(abstrakt oryginalny)(abstrakt oryginalny)

The growth of internet and increase of its functionality caused an increasing number of transactions carried out on-line. Currently there is a possibility of purchasing almost all types of products and many services in the internet. The objective of the paper is to analyze the expectations of a specific and important market segment - young adults - towards the offer of online stores. The paper contains the results of research concerning the online purchasing activity of ―young adults‖, which were carried out within the framework of a NCN research grant ―purchasing behavior of 'young adult' on the internet" (reg. no. N N112 390840). The paper contains presentation and analysis of the expectations of young buyers towards the offer of online stores. The paper also presents factors that might cause ―young adults‖ to begin or to increase the purchases in the internet. These factors include lower prices, in particular lower price for delivery, shorter delivery times and increase security, e.g. by a money back guarantee by a trusted authority(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2012, s. 46.
  2. Ph. Kotler, G. Armstrong: Principles of marketing, edition 12, Pearson Prentice Hall 2008, s. 147
  3. I. Ostrowska, Zachowania nabywców indywidualnych w procesie zakupu, [w] G. Rosa (red.), Marketing. Materiały do ćwiczeń, CH Beck, Warszawa 2011, s. 65
  4. E.M. Steffes, L.E. Burgee, Social ties and online word of mouth, ―Internet Research‖ 2009, Vol. 19, No. 1, s. 43.
  5. J. Lee, D.H. Park, I. Han, The different effects of online consumer reviews on consumers' purchase intentions depending on trust in online shopping malls An advertising perspective, ―Internet Research‖ 2011, Vol. 21, No. 2, s. 187.
  6. L. Gracz, Marketing Internetowy w podmiotach świadczących usługi - wybrane zagadnienia, [w]: I. Rudawska. M. Soboń (red.), Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, Difin, Warszawa 2009, s. 256
  7. C. Bywalec, L. Rudnicki, Konsumpcja, PWE, Warszawa 2002, s. 137
  8. R. Wolny, Młodzi konsumenci szansą dla przedsiębiorstw, "Marketing i Rynek‖ 2006 nr 8, s. 30-34.
  9. I. Ostrowska, Model kształtowania lojalności konsumentów, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010, s. 223.
  10. S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe, PWE, Warszawa 2011, s. 98.
  11. Ph. Kotler, Marketing, Rebis, 2005, s. 183.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu