BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Abramowicz Witold (Akademia Ekonomiczna w Poznaniu), Ochman Thomas, Zawadzki Piotr
Tytuł
Outsourcing zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie
Outsourced Model of Corporate Knowledge Management Systems
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Systemy wspomagania organizacji SWO '2002, 2002, 273-281, rys. ,bibliogr. poz.11
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą, Szkolenia, Outsourcing, Mapa pojęć, Przedsiębiorstwo
Knowledge management, Training, Outsourcing, Topic map, Enterprises
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Klasyczne systemy szkoleniowe jako część złożonych systemów zarządzania wiedzą ewoluowały od rozwiązań wspomagania procesów edukacyjnych poprzez systemy nauczanie online aż do najnowszych rozwiązań łączenia procesów tradycyjnych ze wspomaganymi Internetem. Zarządzanie wiedzą kojarzone jest z wewnętrznym systemem wspomagającym zarządzanie organizacją, zintegrowanym z kluczowymi modułami informatycznymi (np. HR). Wydzielenie systemów szkoleniowych i zarządzania wiedzą przedsiębiorstwa jest proponowanym przez nas modelem biznesowym nowoczesnej organizacji. (abstrakt oryginalny)

Traditional educational solutions as a part of the complex knowledge management systems have evolved from the simple support systems of the learning processes and huge amount of e- learning products up to the newest blended learning specifications. Corporate Knowledge Management is mostly associated with internal integration of the key back-office modules supporting the new ideas of managing knowledge. Outsourced model for the corporate knowledge management processes is state-of-the-art solution proposed in this publication. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Abramowicz W., Kowalkiewicz M., Zawadzki P.: Corporate Knowledge vs. Knowledge within Corporation, Network Learning Conference in Berlin, 2002
  2. Abramowicz W., Kowalkiewicz M., Zawadzki P.: Tell me what you know OR I'll tell you what you know: Skill Map ontology for information technology courseware, IRMA Conference in Seattle, 2002
  3. Adelsberger H., Collis B., Pawłowski J. (eds.): Handbook on Information Technologies for Education and Training, 'Springer Verlag, 2002
  4. Baker R.B.: Computer-managed Instruction: The Theory and Practice, Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications
  5. Boydell T., Leary M.: Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, Oficyna ekonomiczna, Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych Sp. z o.o., 2001
  6. Bramley P.: Ocena efektywności szkoleń, Oficyna ekonomiczna, Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych Sp. z o.o., 2001
  7. Cichocki A., Helal A.S., Rusinkiewicz M., Woelk D.: Workflow and Process Automation - Concepts and Technology, Kluwer Academic Publishers, 1998
  8. Dretske F.: Knowledge and the Flow of Information, MIT Press, 1981
  9. Evangelisti D.: The must-have features of LMS, Learning Circuits Zine, 2002
  10. Gery G.: Electronic Performance Support Systems, Gery Assoc., 1991
  11. Riempp G.: Wide Area Workflow Management: Creating Partnerships for the 21st Century, Springer Verlag
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu