BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Archutowska Joanna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Poziom rozwoju gospodarczego a możliwości zaangażowania "ręki prywatnej" w infrastrukturze transportowej
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Efektywny transport - konkurencyjna gospodarka, 2009, s. 37-47, tab., wykr., rys., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Głębokość rynku, Gospodarka rynkowa, Transport, Prywatyzacja transportu, Rozwój transportu, Infrastruktura transportu
Market depth, Market economy, Transport, Privatization of transport, Development of transport, Transport infrastructure
Abstrakt
Wraz z poziomem rozwoju gospodarczego w sposób naturalny wzrasta podatność infrastruktury na urynkowienie i wprowadzenie "ręki prywatnej". Może to wynikać albo z czynników endogenicznych, związanych przede wszystkim z osiągnięciem pewnej masy krytycznej majątku infrastrukturalnego, albo może być związane z zadziałaniem czynników egzogenicznych, takich jak zwiększające się znaczenie sektora usług w gospodarce, poziom funkcjonowania instytucji publicznych, a także głębokość rynku finansowego oraz jego instrumentarium. Nie bez znaczenia jest też świadomość społeczeństwa odnośnie do wartości oszczędności czasu i komfortu zapewnianych przez infrastrukturę transportu. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ratajczak M. : Infrastruktura w gospodarce rynkowej. AE, Poznań 1999.
  2. Straub S. : Infrastructure and Development : A Critical Appraisal of the Macro Level Literature. Policy Research Working Paper (4590), Bank Światowy 2008.
  3. Szrajber J., Archutowska J. : Analiza porównawcza systemów zarządzania i finansowania infrastruktury drogowej we Francji, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Warszawa 2004.
  4. MOhring H., Harwitz M. : Higway Benefits : An analytical framework. Nortwestern University Press, Evanston, Illinois 1962.
  5. Archutowska J., Żbikowska E. : Usługi TSL (Transport - Spedycja - Logistyka). "Gospodarka Materiałowa i LOgistyka", 2007, pażdziernik.
  6. Wasilewska A. : Polityka Chin wobec Afryki. Zeszyty Naukowe Kolegium Gospodarki Światowej SGH, nr 23, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008.
  7. Hedge S. : Private capital in infrastructure. Project Monitor, 19-25 maja 2008.
  8. Prabhu V.S. : A different BOT. "World Highways", 1998, May/June.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu