BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Małek Rafał (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie), Rodzinka Jacek (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie)
Tytuł
Kierunki inwestycyjne powiększające grupę lojalnych klientów majątkowych zakładów ubezpieczeń
Źródło
e-Finanse, 2005, nr 2, s. 1-9, wykr., tab., bibliogr. 8 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo ubezpieczeniowe, Lojalność klientów, Budowanie lojalności klienta
Insurance companies, Customer loyalty, Cultivation customer loyalty
Uwagi
Odrębna numeracja stron dla każdego artykułu.
Kraj/Region
Województwo podkarpackie
Podkarpackie Voivodship
Abstrakt
Podmioty gospodarcze kierują się głównie własnym, przez siebie zdefiniowanym interesem. Każde przedsiębiorstwo dokonując inwestycji robi to, by osiągnąć określone cele. Najczęściej da się je określić w bardzo wymierny sposób. Niniejszy artykuł będzie próbą odpowiedzi na pytanie, czy ponoszenie nakładów na zwiększenie liczby lojalnych klientów może przynieść korzyści zakładom ubezpieczeń działu II (pozostałe ubezpieczenia osobowe i majątkowe) działającym na polskim rynku. W niniejszym opracowaniu wykorzystane zostały wyniki badań przeprowadzonych w okresie marzec - kwiecień 2003 r. na próbie 772 gospodarstw domowych i 739 przedsiębiorstw zlokalizowanych na obszarze województwa podkarpackiego. (fragment tekstu)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Długiewicz P., Potrzeba lojalności, Modernmarketing 2000, nr 11
  2. Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003
  3. Hughes M., How Lifetime Value is Used to Evaluate Customer Relationship Management, Database Marketing Institute, http://www.dbmarketing.com/
  4. Hughes A. M., Lifetime Value or Return on Investment Which is the Better Measure of Success?, Database Marketing Institute, http://www.dbmarketing.com/
  5. Kłosiński K., Ekonomia nowych paradygmatów, (w:) Od socjalizmu do gospodarki rynkowej, praca zbiorowa pod red. T. Gruszeckiego, Velba, Lublin 2000
  6. Palmer, B. Hartlej, M. Starkey, Relationship Marketing: from Academic Discipline to Practical Application, Marketing Education Group Proceedings, Universityof Bradford 1995
  7. Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997
  8. Reichheld F. F., The Loyalty Effect, Harvard Business School Press 1996
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1734-039X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu