- Autor
- Małek Rafał (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie), Rodzinka Jacek (Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie)
- Tytuł
- Kierunki inwestycyjne powiększające grupę lojalnych klientów majątkowych zakładów ubezpieczeń
- Źródło
- e-Finanse, 2005, nr 2, s. 1-9, wykr., tab., bibliogr. 8 poz.
- Słowa kluczowe
- Przedsiębiorstwo ubezpieczeniowe, Lojalność klientów, Budowanie lojalności klienta
Insurance companies, Customer loyalty, Cultivation customer loyalty - Uwagi
- Odrębna numeracja stron dla każdego artykułu.
- Kraj/Region
- Województwo podkarpackie
Podkarpackie Voivodship - Abstrakt
- Podmioty gospodarcze kierują się głównie własnym, przez siebie zdefiniowanym interesem. Każde przedsiębiorstwo dokonując inwestycji robi to, by osiągnąć określone cele. Najczęściej da się je określić w bardzo wymierny sposób. Niniejszy artykuł będzie próbą odpowiedzi na pytanie, czy ponoszenie nakładów na zwiększenie liczby lojalnych klientów może przynieść korzyści zakładom ubezpieczeń działu II (pozostałe ubezpieczenia osobowe i majątkowe) działającym na polskim rynku. W niniejszym opracowaniu wykorzystane zostały wyniki badań przeprowadzonych w okresie marzec - kwiecień 2003 r. na próbie 772 gospodarstw domowych i 739 przedsiębiorstw zlokalizowanych na obszarze województwa podkarpackiego. (fragment tekstu)
- Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Długiewicz P., Potrzeba lojalności, Modernmarketing 2000, nr 11
- Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003
- Hughes M., How Lifetime Value is Used to Evaluate Customer Relationship Management, Database Marketing Institute, http://www.dbmarketing.com/
- Hughes A. M., Lifetime Value or Return on Investment Which is the Better Measure of Success?, Database Marketing Institute, http://www.dbmarketing.com/
- Kłosiński K., Ekonomia nowych paradygmatów, (w:) Od socjalizmu do gospodarki rynkowej, praca zbiorowa pod red. T. Gruszeckiego, Velba, Lublin 2000
- Palmer, B. Hartlej, M. Starkey, Relationship Marketing: from Academic Discipline to Practical Application, Marketing Education Group Proceedings, Universityof Bradford 1995
- Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997
- Reichheld F. F., The Loyalty Effect, Harvard Business School Press 1996
- Cytowane przez
- ISSN
- 1734-039X
- Język
- pol