BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Porębska-Miąc Teresa (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Tytuł
Zarządzanie relacjami z klientem w środowisku e-biznesu
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Systemy wspomagania organizacji SWO 2006, 2006, s. 293-302, rys., bibliogr. 14 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Biznes elektroniczny, Marketing internetowy, Relacje z klientami, Zarządzanie wiedzą
Customer Relationship Management (CRM), e-business, e-marketing, Relationships with customers, Knowledge management
Abstrakt
eCRM umożliwia firmom prowadzenie interaktywnych, spersonalizowanych i odpowiednich komunikacji z klientami przy wykorzystaniu zarówno elektronicznych, jak i tradycyjnych kanałów. Działania w sieci mogą być zautomatyzowane, bardziej skuteczne oraz znacznie tańsze. System eCRM pozwala na uporządkowanie danych o kliencie, zebranie ich w jednym miejscu oraz w prosty sposób udostępniać. Wykorzystuje zebrane informacje na temat klienta do podejmowania decyzji dotyczących komunikatów, ofert oraz kanałów dystrybucji. Synchronizuje komunikacje odbywające się za pomocą różnych systemów kontaktu z klientami. eCRM wyznacza nowy kierunek dla marketingu partnerskiego (relationship marketing). Technologie eCRM umożliwiają firmom budowanie relacje jeden-do-jednego z wieloma klientami. Poprzez liczne interakcje firmy stopniowo zyskują zaufanie i lojalność klientów. Rozwiązania eCRM zapewniają dostęp do sieci nie tylko za pośrednictwem tradycyjnego PC, lecz wykorzystują także technologie bezprzewodowe i urządzenia typu PDA, telefony komórkowe, telefony WAP, pagery, przystawia do odbiorników TV. We współczesnej gospodarce, w której maleje strategiczna wartość klasycznych czynników produkcji (kapitał, praca, technologia), informacje o kliencie oraz oparte na wzajemnym zaufaniu relacje stają się pożądanymi czynnikami ekonomicznymi. Firmy, które zbierają i porządkują dane dotyczące swoich klientów oraz wykorzystują je w sposób inteligentny w celu utrzymania relacji z klientami mają szansę odniesienia sukcesu na konkurencyjnym rynku. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk J.: CRM w ujęciu klasycznym i internetowym. http://www.e- marketing.pl/artyk/artyk63.php
  2. Albert T.C., Sanders W.B.: e-business marketing. Prentice Hall, New Jersey 2003.
  3. Bajdak A. (red).: Internet w marketingu. PWE, Warszawa 2003.
  4. Buliding customer relationship through analytical eCRM, http://crm.itto-olbox.com/pub/analyticalecrm.pdf
  5. Dejnaka A.: CRM - Zarządzanie kontaktami z klientami. Helion, Gliwice 2002.
  6. Dyché J.: CRM - Relacje z klientami. Helion, Gliwice 2002.
  7. Fiedziukiewicz M.: eCRM, czyli zwiększamy lojalność klientów. http://www.webinside.pl/emarketing/235
  8. Frawley A.: Evolving to eCRM: How to optimize interactive relationships between you and your customers, http://www.ittoolbox.com/peer/ ecnnwhitepaper.pdf
  9. Porębska-Miąc T.: System CRM jako narzędzie marketingu partnerskiego. W: Systemy Wspomagania Organizacji SWO'2002. Red. T. Porębska-Miąc i H. Sroka. AE, Katowice 2002.
  10. Porębska-Miąc T.: Wiedza i zarządzanie wiedzą w systemie CRM. W: Systemy Wspomagania Organizacji SWO'2005. Red. T. Porębska- Miąc i H. Sroka. AE, Katowice 2005.
  11. Scullin S., Allora J., Lloyd G. O., Fjermstad J.: Electronic Customer Relationship Management: Benefits, Consideration, Pitfallas and Trends. Pitfallas, http://crm.ittoolbox.com/documents/academic-articles/electronic-customer-relationship-management-benefits-considerations-pitfalls-an-trends-3878
  12. Syska E.: Przyszłość rynku ERP, CRM, eCRM, http://www.itininvesment.com.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=109
  13. Tiwana A.: Przewodnik po zarządzaniu wiedzą. Placet, Warszawa 2003.
  14. The Fives Engines of eCRM. MicroStrategy, Incorporated, http://www.microstrategy.com/Download/files/whitepapers/ecrm23.pdf.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu