BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stopczyńska Kinga (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Wykorzystanie social media w działaniach online public relations
The Use of Social Media in Online Activities Public Relations
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 702-707
Słowa kluczowe
Media społecznościowe, Public relations, Komunikowanie, Wizerunek przedsiębiorstwa
Social media, Public relations, Communication, Company image
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
Online public relations należy do narzędzi o wyjątkowym znaczeniu, przede wszystkim ze względu na rosnącą potrzebę interaktywności jak i wymagania samego rynku. Klient i jego potrzeby determinują poczynania każdej organizacji, która chce działać efektywnie i efektownie. Ewolucja zachowania klienta powoduje coraz bardziej dynamiczny rozwój mediów, za pomocą których firmy mogą się z nim kontaktować. Jeszcze niedawno używając słowa media, kojarzono je z ATL, jednak w dobie rynkowego triumfu nowych mediów, a szczególnie social media, dla działań public relations otwiera się zupełnie nowy rozdział. Angażowanie klientów w działanie firmy, kreowanie jej wizerunku, stymulowanie ich emocji - szansę na to wszystko dają portale społecznościowe. Odpowiednio zarządzane stają się doskonałym nośnikiem strategii online PR opartych na dialogu, lojalności i przede wszystkim ambasadorowaniu firmie przez jej klientów, co jest jednym z największych sukcesów, jaki może ona dziś odnieść.(abstrakt oryginalny)

Online public relations activities are at the moment the extremely popular group primarily due to the growing need for interactive communication strategies and requirements of the market. It is the customer 's needs and determine the actions of any organization that wants to operate efficiently and effectively. Evolutionary changes customer behavior also cause more rapid development of the media by which companies can contact him. Until recently, using the word media, immediately associated it with ATL, but in times of market triumph of new media, especially social media for public relations activities opens up a whole new chapter. Involving customers in the operation of the company, creating its image, stimulate their emotions - chance to give it all social networking sites. Properly managed, they become an excellent medium for online PR strategy based on dialogue, loyalty and above all ambassadors of the company by its customers, which is one of the biggest successes of what it can achieve today.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Wielki, Elektroniczny marketing poprzez Internet, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa-Wrocław 2000, s. 58.
  2. B. Gregor, M. Stawiszyński, E-commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002, s. 54.
  3. B. Juga, Media, komunikacja, biznes elektroniczny, Difin, Warszawa 2001, s. 97.
  4. A. Sznajder, Marketing wirtualny, Dom Wydawniczy ABC - Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000, s. 24.
  5. K. Mocarski, A. Prejs, J. Zając, Social media is so trendy - czy za rok również tak będzie?, Raport przygotowany specjalnie na VI Kongres Online Marketing organizowany przez magazyn "Online Marketing Polska‖ 20 listopada 2013 r. w Warszawie.
  6. M. Graszewicz, M. Ulidis, Pozycjonowanie marki w social media: Jak zbudować kompleksowy wizerunek offline i online, Social Press, Media społecznościowe w praktyce, 2013
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu