BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ines de Małgorzata (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant)
Tytuł
Zapobieganie utracie nabywców poprzez kształtowanie ich lojalności wobec dostawcy
Źródło
Prace Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Katowicach. Zarządzanie, finanse, ekonomia : warsztaty doktoranckie '08, 2009, s. 121-129, bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Rynek instytucjonalny, Lojalność klientów, Relacje dostawca-odbiorca
Business to Business (B2B), Customer loyalty, Supplier-recipient relations
Abstrakt
Przełom XX i XXI w. to okres, w którym w naukach ekonomicznych uwagę badaczy przyciągnęły zagadnienia kształtowania więzi pomiędzy podmiotami rynkowymi. Portfel lojalnych klientów stał się istotnym czynnikiem uzyskania przewagi konkurencyjnej, a utrata klientów stała się synonimem porażki. Przedmiotem naszych rozważań będzie zjawisko utraty nabywcy instytucjonalnego, identyfikacja jego przyczyn oraz wskazanie możliwości ograniczenia jego zasięgu poprzez działania kształtujące lojalność. Analizą zostanie objęty rynek maszyn i urządzeń. (fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ahmad R., Buttle F.: Customer Retention Management: A Reflection of Theory and Practice. "Marketing Intelligence & Planning" 2002, 20 (3).
  2. Burnett K.: Relacje z kluczowymi klientami. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  3. Dembińska-Cyran I., Hołub-Iwan J., Perenc J.: Zarządzanie relacjami z klientem. Difin, Warszawa 2004.
  4. Everett M.: Selling with the Enemy. "Sales and Marketing Management" 1994, Vol. 146, No. 1.
  5. Fanfara K.: Marketing partnerski na tynku przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 2004.
  6. Hall R.: Why Dedicated Retention Efforts Often Fail. "ABA Banking Journal" February 2000, 92 (2).
  7. Hill N., Alexander J.: Pomiar satysfakcji i lojalności klientów. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  8. Hutt M.D., Speh T.: Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  9. Otto J.: Marketing relacji. Koncepcja i zastosowanie. Wydanie 2 rozszerzone. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2004.
  10. Psychologia ekonomiczna. Red. T. Tyszka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  11. Reichheld F.F., Sasser W.E. Jr.: Zero Defection: Quality Comes to Services. "Harvard Business Review" 1990, 9-10.
  12. Reichheld F.F., Teal T.: Efekt lojalności. Ukryta siła rozwojowa Twojej firmy. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.
  13. Sowińska A.: Wybrane zagadnienia psychologii ekonomicznej. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2003.
  14. Storbacka K., Lehtinen J.R.: Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001.
  15. Światowiec J.: Więzi partnerskie na rynku przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 2006.
  16. Urbanak G.: Drugie życie klienta. "Marketing i Rynek" 2004, 4.
Cytowane przez
Pokaż
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu