BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dziedzic Stanisław (Urząd Miasta Krakowa; Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
Tytuł
Pola wielkich spełnień. Mecenasi i sponsorzy kultury.
Źródło
Zarządzanie w Kulturze, 2004, t. 5, s. 33-39
Culture Management
Słowa kluczowe
Kultura, Uczestnictwo w kulturze, Mecenat, Sponsoring, Fundacje
Culture, Participation in culture, Patronage, Sponsoring, Foundation
Abstrakt
Na początku niniejszego opracowania przedstawiono role jakie spełniały dawniej fundacje. Następnie zwrócono uwagę na sens istnienia fundacji również w czasach obecnych oraz omówiono funkcje, jakie wypełniają one w kulturze. Zaprezentowano również sponsoring, który jest jedną z najbardziej rozwijających się form promocji. Na koniec przedstawiono problem mecenatu państwa nad kulturą.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. S. Dziedzic, Kalwaria Zebrzydowska i Kalwaria Pacławska - podobieństwa i różnice, "Peregrinus Cracoviensis" 1995, nr 2.
  2. R. Graf Strachwitz, Wspieranie kultury przez fundacje i sponsorów - model niemiecki [w:] Zarządzanie kulturą. Wybrane materiały seminarium dla menedżerów kultury, Kraków, marzec-kwiecień 1993, oprac. J. Purchla i T. Leśniak, 1995, s. 35.
  3. F. Loock, Instytucje kulturalne: modele i cele - alternatywne możliwości subwencjonowania [w:] Zarządzanie kulturą. Wybrane materiały seminarium dla menedżerów kultury, Kraków, marzec-kwiecień 1993, oprac. J. Purchla i T. Leśniak, 1995, s. 78.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1896-8201
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu