BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Smalec Agnieszka (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej samorządów
The use of social media in marketing communication of local governments
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 4 (CD), s. 334-340, tab., bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Media społecznościowe, Samorząd terytorialny
Marketing communication, Social media, Local government
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Nie ulega wątpliwości, że Internet zmienił podejście do odbiorców komunikacji marketingowej także w jednostkach samorządu terytorialnego. Głównym celem artykułu jest wskazanie na rosnącą rolę mediów społecznościowych w komunikacji marketingowej samorządów. W opracowaniu przybliżono ich specyfikę. Media społecznościowe w istotny sposób zmieniły komunikację. Należy doceniać wirtualne społeczności, gdyż wywierają coraz większy wpływ na działania samorządów. Umożliwiają one m.in. wymianę poglądów, komunikowanie się, nawiązywanie znajomości oraz, co bardzo ważne, angażują użytkowników. Główną metodą badawczą, którą wykorzystano w artykule, jest analiza porównawcza oraz analiza dokumentacyjna. (abstrakt oryginalny)

There is no doubt that the Internet has changed the approach to recipients of marketing communication also in the units of local government. The main objective of the paper is to show the increasing importance of social media for the marketing communications of local governments. The paper discusses the specificity of social media, which have radically changed communication. One should not underestimate the virtual communities, since they have an increasing impact on the operation of local governments. They provide, inter alia, exchange of ideas, communication, dating and, very importantly, they engage users. The main research methods used in the paper are the comparative analysis and the documentary analysis. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Evans, L. "Li". (2011). Social media marketing. Gliwice: Helion.
  2. Facebook przestał być modny. Zobacz, gdzie uciekają jego użytkownicy. http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-i-badania/facebook-przestal-byc-modny-zobacz-gdzie-uciekaja-jego-uzytkownicy-247562 (2.01.2014).
  3. Gregor, B., Stawiszyński, M. (2002). e-commerce. Bydgoszcz-Łódź: Oficyna Wyd. Branta.
  4. http://ryszardgrobelny.blog.pl/ (3.01.2014).
  5. Komunikacja marketingowa według samorządów - wyniki badania. http://marketing-news.pl/message.php?art=36725 (9.01.2014).
  6. Megapanel PBI/Gemius. http://www.audience.gemius.pl/pages/display/witryny-zasieg (20.12.2013).
  7. Podlaski, A. (2011). Marketing społecznościowy. Tajniki skutecznej promocji w social media. Gliwice: Helion.
  8. Ranking miast w social mediach. http://czytelnia.teksto.tk/rozne-pliki/rankingmiastwsocialmediach.pdf (20.12.2013).
  9. Śliwińska, K., Pacut, M. (red.) (2011). Narzędzia i techniki komunikacji marketingowej XXI wieku. Warszawa: Wolters Kluwer business.
  10. To nie był zamach ery social media. http://www.forbes.pl/to-nie-byl-zamach-ery-social-media-,artykuly,147022,1,1.html (20.12.2013).
  11. Wiktor, J.W. (2013). Komunikacja marketingowa. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu