BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stopczyńska Kinga (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Wykorzystanie social media w działaniach komunikacyjno wizerunkowych na przykładzie aktywności biznesów kreatywnych w Łodzi
The use of social media in communication and image-related activities on the example of creative businesses in Lodz
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 4 (CD), s. 348-354, bibliogr. 15 poz.
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Wizerunek przedsiębiorstwa, Media społecznościowe, Strategia komunikowania, Strategia marketingowa
Marketing communication, Company image, Social media, Communication strategy, Marketing strategy
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Łódź
Lodz
Abstrakt
Komunikacja oparta na kreowaniu wizerunku i emocji jest w realiach dzisiejszego rynku jednym z najważniejszych czynników sukcesu. Kreatywność podejmowanych kroków mierzona jest pozytywnymi opiniami klientów, którzy już nie tylko kupują dany produkt/usługę, ale przede wszystkim dzielą się tą wiedzą z szeroką publicznością, tym samym stając się medium wizerunkowym. Doskonałym narzędziem, coraz chętniej wykorzystywanym przez firmy w celu wprowadzania w życie strategii komunikacyjno-wizerunkowych jest social media, a w jego ramach portale społecznościowe. Niekwestionowanym jak dotąd liderem jest Facebook, dlatego firmy kreują na jego przykładzie własne przestrzenie wizerunkowe. Sprawdza się on w firmach, które chcą kreować nową rzeczywistość, tworzyć znacznie więcej niż sam produkt/usługę - chcą budować marki trzeciej generacji oparte właśnie na emocjach i zaangażowaniu klientów. Osiągają to dzięki komunikacji skupionej właśnie na wizerunku. To między innymi dzięki takiemu podejściu doskonale rozwijają się biznesy kreatywne - małe firmy doskonale wyczuwające trendy w social media i przekuwające ich potencjał na własne sukcesy. (abstrakt oryginalny)

Communication based on creating image and on emotions is one of the most important factors in the company's success today. The creativity of steps taken by the company is measured by positive opinions of clients, who do not only buy the product/service, but, more importantly, share their knowledge with the wider audience. Thus they become a new medium of the company's image. A perfect tool, very popular today are social media and social networks. The undisputed leader so far has been Facebook, which is why companies create their own image spaces on it. It works for the companies, which want to create a new reality, to bring out much more than just a product/service - they want to create brands of the third generation, based on the emotions and the involvement of their clients. Those companies achieve that aim by using communication focused on the image. Therefore, creative businesses develop so excellently - small companies that perfectly sense the social media trends and use their potential to create their own success. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Buchacz, K. (2013). Po co firmie business intelligence w social media? Marketing przy Kawie. http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=1745 (28.12.2013).
  2. Budzyński, W. (1996). Sztuka kreowania reputacji firmy. Część 1. Marketing w Praktyce, (4), 36.
  3. fanpage OFFPiotrkowska. https://www.facebook.com/OFFPiotrkowska?fref=ts (30.08.2013).
  4. fanpage MITMI. https://www.facebook.com/MITMIrestobar?fref=ts (30.12.2013).
  5. Graszewicz, M., Ulidis, M. (2013). Pozycjonowanie marki w social media: Jak zbudować kompleksowy wizerunek offline i online. Socialpress Media Społecznościowe w praktyce. http://socialpress.pl/2013/09/pozycjonowanie-marki-w-social-media-jak-zbudowac-kompleksowywizerunek-offline-i-online/ (12.12.2013).
  6. Grubb, E.L., Grathwohl, H.L. (1967). Consumer Self-Concept, Symbolism and Market Behaviour: A Theoretical Approach. Journal of Marketing, 31(4), 22-27.
  7. Landon, E.L. Jr. (1974). Self Concept, Ideal Self Concept And Consumer Purchase Intentions. Journal of Consumer Research,1, 44-51.
  8. Kawik, A. (2013). Facebook: największe polskie strony angażują średnio 5% swoich fanów. Socialpress Media Społecznościowe w praktyce. http://socialpress.pl/2013/07/facebook-najwieksze-polskie-strony-angazuja-srednio-5-swoich-fanow/ (20.09.2013).
  9. Mocarski, K., Prejs, A., Zając, J. (2013). Social Media is so Trendy - czy za rok również tak będzie? Raport przygotowany specjalnie na VI Kongres Online Marketing organizowany przez magazyn Online Marketing Polska 20. Listopada 2013 r. w Warszawie. Magazyn Online Marketing Polska. http://o-m.pl
  10. Najcenniejsze marki technologiczne świata 2012 (2012). http://www.egospodarka.pl/82253,1,39,1.html (11.05.2013).
  11. Peszko, P. Social media w edukacji. Część 1. Szukając definicji. 2EDU. http://2edu.pl/2011/05/social-media-w-edukacji-czesc-1.html (12.12.2013).
  12. Rak B. (2012). 21 sposobów na pozyskanie fanów w serwisie Facebook. Marketer+, (3), 62-64.
  13. Socialmedia.pl (2011a). http://socialmediaguide.pl/index.php/slowniczek/ (30.10.2011).
  14. Socialmedia.pl (2011b). Wave4 - raport o wirtualnym świecie social. http://socialmedia.pl/tag/social-media-definicja/ (01.12.2011).
  15. Urbaniak, M. (2003). Wizerunek dostawcy na rynku dóbr produkcyjnych. Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łódzkiego. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu