BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szymkowiak Andrzej (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Weryfikacja lojalności konsumenckiej w mediach społecznościowych - studium przypadku
Verification of consumer loyalty in social media - a case study
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 4 (CD), s. 355-361, bibliogr. 20 poz.
Słowa kluczowe
Media społecznościowe, Marketing społeczny, Marketing internetowy, Zachowania konsumenta, Lojalność klientów
Social media, Social marketing, e-marketing, Consumer behaviour, Customer loyalty
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Wzrost liczby użytkowników portali społecznościowych wpływa na chęć wykorzystania tego medium przez przedsiębiorstwa jako środka komunikacji marketingowej. Charakter działań w social media związany jest z realizacją postawionych celów. Wśród wielu modyfikacji można zidentyfikować dwa główne cele: dotarcie do jak największej liczby użytkowników lub zbudowanie trwałej pozytywnej relacji z użytkownikami. W krótkiej perspektywie wskazane cele stanowią alternatywne możliwości. W niniejszym artykule podjęto temat weryfikacji relacji między liczbą fanów na portalu społecznościowym Facebook a ich lojalnością na przykładzie szwedzkiego oddziału Burger King. Na podstawie wywiadu pogłębionego, danych pierwotnych i wtórnych, scharakteryzowano studium przypadku, który wskazuje na potrzebę stworzenia odrębnej typologii fanów jako użytkowników portali społecznościowych przynależących do rożnych profili marek. (abstrakt oryginalny)

The increase in the number of users of social networks affects the companies' willingness to use this medium as a means of marketing communication. The nature of marketing in the social media is related to the achievement of the set objectives. Among a number of variations we can identify two main objectives: to reach the largest number of users, or to build a permanent positive relationship with them. In the short term, these goals are alternative options. This paper presents the verification of the relationship between of the quantity of fans on Facebook, a social networking site, and their loyalty, on the example of the Swedish branch of Burger King. On the basis of in-depth interviews, primary and secondary data, the author describes the case study that demonstrates the need for a separate typology of fans among the users of social networks, belonging to different profiles of brands. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aaker, D. (1996). Building Strong Brands. Nowy Jork: Free Press. 10-25.
  2. Baltar, F., Brunet, I. (2012). Social research 2.0: virtual snowball sampling method using Facebook. Internet Research, 22 (1), 57-74.
  3. Burger King Funpage. Facebook. https://www.facebook.com/BurgerKingNorge/likes (29.12.2014).
  4. Burger King Tests Fan Loyalty by Giving Away Big Macs (2013). AdvertisingAge. http://adage.com/article/creativity-pick-of-the-day/burger-king-tests-fan-loyalty-giving-big-macs/245490/ (07.01.2014).
  5. Chandrashekaran, M., Rotte, K., Tax, S., Grewal, R. (2007). Satisfaction Strength and Customer Loyalty. Journal of Marketing Research, 44(1), 153-163.
  6. Encyklopedia PWN, hasło: fan, http://encyklopedia.pwn.pl/haslo.php?id=3899856 (28.12.2013).
  7. Fischer, E., Reuber, A. (2011). Social Interaction via New Social Media: (How) Can Interactions on Twitter Affect Effectual Thinking and Behavior? Journal of Business Venturing, 26, 1-18.
  8. Howard, M. (2014). An Epidemiological Assessment of Online Groups and a Test of a Typology: What are the (Dis)similarities of the Online Group Types? Computers in Human Behavior 31, 123-133.
  9. Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Konkursy na Facebooku - skuteczne narzędzie marketingowe? http://www.iibr.pl/files/pdf/rok2012/2012-11-13_IIBR_Konkursy_na_Facebooku.pdf (10.01.2014).
  10. Kuo-Hsiang, C., Kai-Shuan, S., Min-Yuan, M. (2012). The Functional and Usable Appeal of Facebook SNS Games. Internet Research, 22(4), 467-481.
  11. Kwok, L., Yu, B. (2012). Spreading Social Media Messages on Facebook: An Analysis of Restaurant Business-to-Consumer Communications. Cornell Hospitality Quarterly, 54, 84-94.
  12. Lallmahomed, M., Rahim N., Ibrahim R., Rahman A. (2013). Predicting Different Conceptualizations of System Use: Acceptance in Hedonic Volitional Context (Facebook). Computers in Human Behavior, 29, 2776-2787.
  13. McDonald's Norge Funpage. Facebook, https://www.facebook.com/mcdonaldsnorge/likes (29.12.2014).
  14. Poyry, E., Parvinen, P. i Malmivaara, T. (2013). Can We Get from Liking to Buying? Behavioral Differences in Hedonic and Utilitarian Facebook Usage. Electronic Commerce Research and Applications, 12, 224-235.
  15. See-To, E., Ho, K. (2014). Value Co-Creation and Purchase Intention in Social Network Sites: The Role of Electronic Word-of-Mouth and Trust - A Theoretical Analysis. Computers in Human Behavior, 31, 182-189.
  16. Simon, C., Brexendorf, T., Fassnacht, M. (2013). Creating Online Brand Experience on Facebook. Marketing Review St. Gallen, 6, 50-60.
  17. Stephen, A., Galak J. (2012). The Effects of Traditional and Social Earned Media on Sales: A Study of a Microlending Marketplace. Journal of Marketing Research, 49, 624-639.
  18. Stern, P., Hammond, K. (2004). The Relationship between Customer Loyalty and Purchase Incidence. Marketing Letters, 15(1), 5-19.
  19. Trusov, M., Bodapati A., Bucklin, A. (2010). Determining Influential Users in Internet Social Networks. Journal of Marketing Research, 47, 643-658.
  20. Yang, C., Brown, B. (2013). Motives for Using Facebook, Patterns of Facebook Activities, and Late Adolescents' Social Adjustment to College. Youth Adolescence, 42, 403-416.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu