BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Budzanowska-Drzewiecka Małgorzata (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie), Jedynak Monika (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
Tytuł
Country of Origin as the Criterion for the Product Range Assessment by Young Consumers
Kraj pochodzenia jako kryterium oceny oferty rynkowej przez młodych konsumentów
Źródło
Marketing i Rynek, 2014, nr 8 (CD), s. 1003-1008, tab., wykr.
Słowa kluczowe
Kraj pochodzenia produktu, Konsument, Młodzież, Decyzje konsumenckie
Country of origin (COO), Consumer, Youth, Consumer decision
Uwagi
streszcz., summ.; Artykuł dostępny na płycie CD
Abstrakt
W artykule podjęto rozważania dotyczące znaczenia efektu kraju pochodzenia (COO) w ocenie produktów różnych kategorii (nisko- i wysokoangażujących) przez młodych konsumentów w Polsce. Badano oddziaływanie COO na tle innych zmiennych na decyzje nabywcze konsumentów, co pozwala stwierdzić, że kraj pochodzenia nie ma pierwszoplanowego znaczenia a ważniejsze są wewnętrzne walory produktu takie jak jakość, marka czy cena. W analizowanych kategoriach produktów nie stwierdzono również wyraźnej różnicy pomiędzy znaczeniem kraju pochodzenia w ocenie badanych kategorii produktów(abstrakt oryginalny)

The issue discussed in the present paper concerns the effect of the country of origin (COO) on the assessment of different categories of (low and high involvement) products by young consumers in Poland. The COO's impact has been analysed against other variables affecting consumer purchase decisions which prompts the conclusion that the country of origin is not of key significance while the internal qualities of the product such as quality, brand or price are. Among the analysed categories of products the country of origin was not a clearly decisive factor contributing to the assessment of the product categories(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. M.Lee, Y.C.Lou, Consumer Reliance on Intrinsic and Extrinsic Cues in Product Evaluations: A Conjoint Approach, "Journal of Applied Business Research", Vol. 12, No. 1, s. 21-29.
  2. R.Veale, P.Quester, A.Karunaratna, The role of intrinsic (sensory) cues and the extrinsic cues of country of origin and price on food product evaluation, 3rdInternational Wine Business & Marketing Research Conference, Montpellier, 6-7-8 July 2006
  3. V.Zeithaml, Consumer perceptions of price, quality and value: A means-end model and synthesis of evidence, "Journal of Marketing" 1988, Vol. 52, No.3, s. 2-22
  4. O.Khmel'nyts'ka, J.S.Swift, Beer in the Ukraine: consumer choice criteria, "International Journal of Emerging Markets" 2010, Vol. 5, No. 1, s. 78-101
  5. P.Chao, G.Wührer, T.Werani, Celebrity and foreign brand name as moderators of country-of-origin effects, "International Journal of Advertising" 2005, No. 24(2), s. 173-192.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1231-7853
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu